پنجشنبه ۱۶ فروردین ۰۳

آرشیو شهریور ماه 1401

مركز اطلاع رساني جامع مناقصه و مزايده و استعلام كشور

۱۲ بازديد
۰ ۰
افزایش برداشت گاز از پارس جنوبی

طی نشست مشترک هماهنگی و ارزیابی تضمین تولید گاز در پارس جنوبی در زمستان ۱۴۰۱ که  با حضور مدیران ارشد شرکت‌های ملی نفت و گاز برگزار شد؛ آمارهای رسمی در این زمینه اعلام شد. در این نشست اعلام شد که از آغاز سال جاری تا پایان مرداد ماه، میانگین برداشت گاز روزانه  از میدان پارس جنوبی ۶۱۴.۷ میلیون مترمکعب بوده است. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه باشید.

تکیه بر دانش بومی در برداشت گاز از پارس جنوبی

در این نشست مشترک که با هدف هماهنگی و ایجاد آمادگی بخش بالا دست و پایین دست پارس جنوبی برای تولید و تامین حداکثری گاز کشور در فصل زمستان و با حضور هرمز قلاوند، مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران، احمد باهوش، مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و محمد حسین متجلی، سرپرست شرکت نفت و گاز پارس برگزار شد؛ وضعیت عملیات تولید گاز از بخش فراساحل و پالایشگاه های خشکی پارس جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست، احمد باهوش، مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در ارتباط با مقدار تولید گاز در پنج ماه نخست سال جاری تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد ماه، میانگین تولید روزانه گاز از میدان پارس جنوبی ۶۱۴.۷ میلیون مترمکعب بوده است که با انجام اقدام ‌های نوآورانه و تکیه بر دانش بومی توانسته ایم در تولید پایدار گاز و محصولات جانبی گام ‌های مثبتی برداریم و امید بر این است که همین روند در ادامه نیز امتداد پیدا کند.

وی در ادامه اظهارات خود خاطر نشان کرد: هم اکنون هیچ مرز جدا کننده ای میان گاز و نفت وجود ندارد و همگی باید برای رو سپید کردن صنعت نفت و گاز کشور دست در دست هم داده و همکاری کنیم.

بر اساس اعلام وزارت نفت کشور، در جریان این نشست مشترک، مدیران عامل شرکت‌ های نفت و گاز پازس و مجتمع گاز پارس جنوبی به ‌عنوان بهره ‌بردار بخش ‌های  فراساحل و پالایشگاه ‌های گازی پارس جنوبی ضمن تاکید بر اهمیت هماهنگی هرچه بیشتر بخش ‌های بالا دست و پایین دست پارس جنوبی، راهکارهایی را نیز در ارتباط با همکاری بیشتر و ایجاد یکپارچگی هم سو با رسیدن به اهداف مشترک در تولید ایمن و پایدار گاز ارائه کرده اند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های نفت و گاز » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۷ بازديد
۰ ۰
بانک سپه، اولین و قدیمی ترین بانک ایرانی

بانک سپه به عنوان نخستین بانک ایرانی در ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۱۳۰۴ با سرمایه  سه میلیون و ۸۸۳ هزار و ۹۵۰ ریال در یک محل محدود و چند باب مغازه تاسیس شد.  در ۲۴ اسفند همان سال اولین شعبه بانک سپه در شهر رشت افتتاح شد. این بانک در ارتباط با خدمات بانکداری خرد و با حداکثر ۳۸۰۰ شعبه و ۲۵۸۱ دستگاه خودپرداز، در سراسر ایران فعالیت دارد. این بانک دارای شعبه های بین المللی در کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و بریتانیا است.

هم اکنون بانک سپه با بیش از ۹۰ سال و نزدیک به یک قرن تجربه به عنوان یکی از مهم ترین نهادهای مالی و اقتصادی کشور شناخته می شود که با جذب سرمایه های سرگردان و تبدیل آنها به فعالیت های مولد اقتصادی توانسته است در جهت اهداف اقتصادی کلان کشور، مشارکتی موثر داشته باشد. بانک سپه در عرصه بین المللی نیز به ارائه خدماتی مانند  افتتاح انواع حساب‌ های سپرده، انجام امور حوالجات ارزی، گشایش اعتبار اسنادی، ابلاغ اعتبارات اسنادی، پوشش اعتبارات اسنادی، تأیید اعتبارات اسنادی، صدور ضمانت ‌نامه ارزی و غیره می پردازد. در ادامه این مقاله از مجله هزاره، با معرفی بیشتر بانک سپه با ما همراه شوید.

تاریخچه بانک سپه

بانک سپه اولین و قدیمی ترین بانک کشور است که با مدیریت و سرمایه ایرانی و حدود ده سال قبل از تاسیس بانک شاهی به وجود آمد. تاریخ تاسیس این بانک به قبل از انقلاب مشروطه مربوط می شود. در این دوران، حاج محمد حسین  که از صرافان بزرگ بود، پیشنهاد تاسیس بانکی با سرمایه مشترک دولت ایران و مردم را به ناصرالدین شاه ارائه داد، اما طرح مورد موافقت قرار نگرفت. پس از استقرار مشروطیت، نمایندگان اولین دوره مجلس، تاسیس بانک ملی را خواستار شدند، اما سرمایه لازم فراهم نشد.

بالاخره در ماه های اول سال ۱۳۰۴ شمسی نخستین بانک ایرانی با نام «بانک پهلوی قشون»، با سرمایه  بازنشستگی نظامیان و برای سامان دادن به امور مالی ارتش، با سرمایه ۳ میلیون ریال در جایی محدود «چند باب مغازه» تأسیس شد. در سال های نخست این بانک تنها امور مالی نظامیان ارتش ایران را انجام می داد، اما بعد از گذشت یک سال فعالیت خود را بیشتر کرد و تبدیل به یک بانک کشوری شد. بر این اساس در شهرهایی مانند مشهد، همدان، تبریز و قزوین و دیگر شهرها  به ترتیب در سال‌های ۱۳۰۶، ۱۳۰۷ و ۱۳۰۸ شمسی اولین شعبه های بانک سپه دایر شد.

اولین شعبه بانک سپه در رشت

اهداف کلی بانک سپه

  • افزایش و حفظ سهم بازار
  • افزایش و پایدارسازی سود
  • ارتقاء و تثبیت جایگاه برند
  • توانمندسازی و سرآمدی سرمایه انسانی

معاملات بانک سپه

بانک سپه هم به منظور همکاری بیشتر با دیگر سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی و ایجاد شفافیت بیشتر در جریان معاملات خود، اقدام به برگزاری مناقصات و مزایداتی می کند. به این ترتیب با اعلام یک فراخوان عمومی از اشخاص حقیقی یا حقوقی برای شرکت در این فرایندها دعوت به عمل آورده می شود. این فراخوان ها در روزنامه های کثیر الانتشار منتشر شده یا در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی به اطلاع عموم می رسد. یکی از این گزینه های اطلاع رسانی وب سایت هزاره است که با تجربه چندین ساله خود بیشترین آگهی های معاملاتی مناقصه و مزایده را در کشور پوشش می دهد.

پس از انتشار فراخوان عمومی، شرکت هایی که واجد شرایط مناقصات و مزایدات بانک سپه هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابت با یکدیگر می شوند. در مناقصه شرکتی برنده خواهد بود که در صورت دارا بودن شرایط مناسب ترین قیمت را ارئه بدهد و در مزایده شرکت کننده ای برنده خواهد بود که بالاترین قیمت پیشنهادی را ارائه دهد. سپس قراردادی ما بین برنده و  بانک سپه به امضا خواهد رسید که از این پس فعالیت هر دو طرف بر اساس این قرارداد خواهد بود و مدت زمان پروژه نیز در این قرارداد ذکر خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های خدمات مالی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۷ بازديد
۰ ۰
انواع ماشین آلات راه سازی و کاربرد آنها

امروزه با پیشرفت و توسعه تکنولوژی و به دنبال آن پیدایش نیازهای جدید بشر، ابزارهای مختلف و ادوات متنوعی برای دست پیدا کردن به این نیازها ساخته شده است. اختراع، توسعه و به کارگیری ادوات راه سازی نیز جدا از این موضوع نیست و امروزه ماشین آلات متنوعی در این حوزه وجود دارند. به ماشین آلاتی که برای انجام کارهای راه سازی استفاده می شود ماشین آلات راه سازی و ساختمانی می گویند و با آنها کارهای مختلفی را می توان انجام داد.

درواقع ماشین آلات راه سازی و ساختمانی یکی از بهترین اختراعات بشر برای انجام کارهای راه سازی است و دلیل این موضوع هم آن است که استفاده از این ادوات کمک کرده تا در وقت صرفه جویی بسیاری شود، ایمنی کار با آنها بیشتر شود و از سختی کار نیز کاسته شود. در ادامه این مقاله با مجله هزاره همراه شوید.

طبقه بندی ماشین آلات راه سازی

ماشین آلاتی که در کارگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر هستند:

  • ماشین آلات سنگین مانند‌ لودر، بولدوزر، گریدر، اسکریپر، غلتک، غلتک‌های استاتیکی و دینامیکی، بیل مکانیکی.
  • ماشین آلات نیمه سنگین مانند‌ کمپرسی، آبپاش، جرثقیل کامیونی، تراک میکسر، پمپ بتن فینشر.
  • ماشین آلات سبک مانند‌ لندرور، پیکان و غیره
  • سایر ماشین آلات کارگاهی (ماشین‌های متفرقه) مانند‌ ویبراتور، دستگاه بتن بتونیر، موتور جوش، تسمه نقاله، سنگین شکن، ماسه شور و
    شن شور، ماسه ساز و غیره.

انواع ماشین آلات راه سازی و ساختمانی و کاربرد آنها

ماشین آلات راه سازی و ساختمانی دارای انواعی به شرح زیر است:

– تراکتور و بولدوزر:

تراکتور و بولدوزر از مهم ترین ماشین آلات راهسازی است که کاربردهای متعددی مانند کشیدن یا جلو بردن اجسام و بارهای مختلف را دارند. بولدوزرها به تسطیح زمین و پاکسازی آن کمک کرده و به ایجاد راه های اولیه نیز کمک می کنند.

– بیل مکانیکی:

بیل مکانیکی در عملیات هایی مانند گودبرداری و بار کردن آن با کامیون و غیره کاربرد دارد و انواع پرقدرت آن می تواند انواع صخره و سنگ را نیز بدون تخریب اولیه جابجا کند.

– جرثقیل:

جرثقیل ها دارای یک اتاق فرمان و یک تیر بلند هستند که عمدتا برای بلند کردن اجسام سنگین و حرکت دادن آنها به کار می روند.

– اسکریپر:

اسکریپر نیز ماشینی است که عمل بارگیری، حمل و تخلیه مواد خاکی در مسافت‌های متوسط و زیاد را به تنهایی انجام می‌ دهد.

– لودر:

لودرها از مهم ترین ماشین آلاتی هستند که در انواع مختلفی طراحی و ساخته می شوند و برای خاک برداری مورد استفاده قرار می گیرند.

– کامیون:

کامیون ها معمول ترین روش برای حمل و نقل مواد خاکی هستند و انعطاف پذیری زیادی دارند. انواع کمپرسی آنها برای حرکت در جاده و خارج جاده مناسب است.

– گریدر:

گریدر موتور دار اصولا برای تنظیم شیب، شکل دادن شیب‌ها و تسطیح دامنه خاکریزها و خاک برداری‌ها، کندن جوی، مخلوط کردن، پراکندن مخلوط خاک و مواد قیری به کار می ‌رود.

– غلتک:

از غلتک ها  برای متراکم کردن مصالح خاکی و سنگی استفاده می شود.

معاملات ماشین آلات راه سازی و ساختمانی

شرکت های مختلف دولتی و غیر دولتی که در فرایندهای خود نیاز به ماشین آلات راه سازی و ساختمانی دارند؛ برای انجام بهتر و به صرفه تر این فرایند، اقدام به برگزاری مناقصاتی می کنند تا از پیمانکاران مختلف برای پیاده سازی آن کمک بگیرند. این مناقصات با اعلام شرکت مناقصه گزار آغاز شده و در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های مختلف مانند وب سایت هزاره اطلاع رسانی می شود.

سپس شرکت هایی که شرایط لازم سازمان برگزار کننده مناقصه را داشته باشند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود می کنند. سازمان مذکور نیز با بررسی مدارک پیمانکاران از آنها برای مناقصه دعوت کرده و شرکتی برنده مناقصه خواهد شد که شرایط لازم را داشته باشد و مبلغ پیشنهادی آن برای انجام پروژه کمتر از دیگر رقبا باشد. سپس میان هر دو طرف قراردادی منعقد خواهد شد که تعهدات طرفین و مدت زمان انجام پروژه در آن ذکر می شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های  پیمانکاری راهسازی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۱۱ بازديد
۰ ۰
بلندترین برج مخابراتی جهان

امروزه ساخت برج ها رونق بسیاری پیدا کرده است و یکی از این برج ها، انواع مخابراتی آنها هستند. برج های مخابراتی در سراسر دنیا طراحی و ساخته شده اند و یکی از کاربردهای آنها قابلیت پوشش‌ های رادیویی و تلویزیونی است. البته بلندترین برج مخابراتی جهان قطعا تک منظوره ساخته نشده است و اهداف دیگری مانند گردشگری، جذب توریست و ارائه امکانات فرهنگی و تفریحی نیز دارد. این برج ها سمبل شهرهای بزرگ نیز هستند.

علاوه بر این برج های مخابراتی  امکان گسترش و بهینه‌ سازی پوشش شبکه ‌ها، بهینه ‌سازی پوشش رادیو و تلویزیون و ایجاد زیرساخت مناسب را نیز فراهم می کنند. در ادامه این مقاله از مجله هزاره با بلندترین برج مخابراتی جهان آشنا می شویم. پس با ما همراه شوید.

برج اسکای تری، بلندترین برج مخابراتی جهان

مهندسان ژاپنی به طراحی بلندترین برج مخابراتی جهان که  Skytree یا همان “درخت آسمان” نام دارد پرداخته اند. این آسمان خراش برای تکمیل شدن ۳ سال  و نیم زمان برده است و ارتفاع ۶۳۴ متری دارد و رکورد قبلی چینی ها به خاطر برج کانتون در گوانگجو را با ۳۴ متر بیشتر در نوردید و در جایگاه اول قرار گرفته است.

برای آن که این برج در مقابل طوفان و بادهای سهمگین مقاوم باشد در داخل آن یک سازه ۳۷۵ متری با ۸ متر قطر قرار گرفته است که قسمت بالایی آن نیز به برج متصل نیست. این موضوع موجب می شود که در زمان وزش بادهای شدید، این دو قسمت در خلاف همدیگر تاب بخورند و باعث ثبات هرچه بیشتر برج شوند.

در واقع  Skytree بلندترین “برج مخابراتی” جهان است و بلندترین برج جهان که مشخصه مخابراتی ندارد، برج الخلیفه در دبی بوده و ۸۲۸ متر ارتفاع دارد.

بلندترین برج های مخابراتی جهان

اسکای تری، دارای دو عرشه است که یکی در ارتفاع ۳۵۰ متری و دیگری در ارتفاع ۴۵۰ متری قرار دارد. این دو عرشه با چشم انداز پانوراما (وسیع) قرار دارند. در این ارتفاعات به راحتی  توکیو و فراتر از آن را می توان زیر نظر داشت. در طبقات اولیه این برج عظیم الجثه، یک مرکز تجاری هشت طبقه به همراه چند رستوران و یک آکواریوم قرار گرفته است.

از مهم ترین ویژگی های بلندترین برج مخابراتی، می توان به مقاومت آن در برابر زلزله های شدید اشاره کرد. در مارس ۲۰۱۱ بعد از زلزله فاجعه بار شرق ژاپن درخت آسمان یک محک خوب بود و به دلیل این زلزله نوک برج اسکای تری ۴ تا ۶ متر تکان خورد. کارگران این برج نیز که در نوک برج کار می کردند به بدنه آلومینیومی برج چسبیده و جان سالم به در بردند. این موضوع نشان از مقاومت بالای این آسمان خراش در برابر بلایای طبیعی و به خصوص زلزله دارد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های دکل برق و دکل مخابراتی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۹ بازديد
۰ ۰
معرفی شرکت حمل و نقل ریلی رجا

شرکت حمل و نقل ریلی رجا در سال ۱۳۷۵ و با نام شرکت «قطارهای مسافری رجا» تأسیس شده است. این مجموعه با هدف ارتقا سطح کیفی خدمات به مسافران ریلی در اسفند ماه ۱۳۸۸ از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، به سازمان اجتماعی انتقال پیدا کرد. رجا به عنوان بزرگترین شرکت خصوصی مسافری ریلی ایران با در اختیار داشتن سهم عمده واگن های مسافری و خدماتی و حضور خود در اغلب مسیرهای حرکتی، بیشترین سهم بازار را در حوزه ریلی و مسافری کشور دارد.

شرکت حمل و نقل ریلی رجا دارای قطارهای متعددی با امکانات متنوع است. از خاص ترین و لوکس ترین قطارها و سرویس های این شرکت می توان به قطار زندگی، قطار سیمرغ، قطار پلور سبز، قطار طوس و قطار سبز اشاره کرد. در حالت کلی نیز سرویس های این شرکت به صورت قطارهای چهار تخته، شش تخته، صندلی یا سالنی است. در این میان سرویس های چهار تخته به دلیل امکانات رفاهی و خدمات مناسبی که دارند، به عنوان سرویس های VIP معرفی می شوند. در ادامه با معرفی بیشتر این سازمان با مجله هزاره همراه شوید.

معرفی قطارهای رجا

شرکت حمل و نقل ریلی رجا دارای انواع قطارها به شرح زیر است:

قطار پلور سبز، یکی از بهترین قطارهای رجا

پلور سبز یکی از باکیفیت ترین و لوکس ترین قطارهای شرکت رجا است که از ۱۰ کوپه ۴ نفره تشکیل می شود و یک کوپه اختصاصی مهمان نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

قطار لوکس ۴ نفره رجا، لوکس ترین قطار شرکت رجا

این قطار نیز بسیار لوکس و مجلل بوده و به صورت کلی دارای دو نوع واگن ۳۲ نفره المان غربی و ۳۶ نفره المان شرقی است.

قطار سیمرغ

قطار سیمرغ در هر واگن خود ۸ کوپه ۴ نفره دارد و ظرفیت کلی آن نیز ۳۲ نفر است و یک کوپه نیز به سرویس مهمانداری اختصاص دارد.

قطار سبز رجا

این قطار ۸ کوپه ۴ نفره دارد و ظرفیت نهایی آن نیز ۳۲ نفر است. یک کوپه به سرویس مهمان ‌داری اختصاص دارد و دو دستگاه سرویس بهداشتی نیز در هر واگن وجود دارد.

قطار طوس

قطار طوس دارای ۹ کوپه ۴ نفره است که ظرفیت نهایی آن نیز ۳۶ نفر است. بدنه کوپه ها و پنجره های دو جداره بوده و به این ترتیب کوپه های این قطار عایق حرارت و صوت هستند.

قطار پردیس سالنی

این قطار با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و صندلی هایی مشابه صندلی هواپیما دارد. واگن های این قطار در برابر ورود گرد و غبار، برق و باران عایق شده است.

قطار خلیج فارس رجا

این قطار در هر واگن خود دارای ۱۱ کوپه ۴ نفره است و ظرفیت کلی آن نیز ۴۴ نفر است. یکی از این کوپه مخصوص مهمانداری است و در هر واگن ۲ سرویس بهداشتی قرار دارد.

قطار ریل باس ارم، قطار اتوبوسی

این قطار یک قطار اتوبوسی بوده و سرعت حرکت آن نیز نهایت تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت است.

قطار جدید دو طبقه ای

این قطار نیز اتوبوسی است و دو طبقه دارد. این قطار محصول شرکت چین بوده و هر واگن آن دارای ۳ بخش جداگانه است.

قطار دلیجان

قطارهای دلیجان شرکت رجا دارای ۱۱ کوپه ۴ نفره است و در مجموع ۴۴ نفر ظرفیت دارد.

قطار درجه دو رجا

این قطارها در هر واگن خود ۱۱ کوپه ۶ نفره دارند و ظرفیت نهایی آنها نیز ۶۶ نفر است.

قطار اتوبوسی

قطار اتوبوسی ۱۰ واگن داشته و واگن های آن دارای ظرفیت های ۷۲، ۶۶، ۶۰ و ۲۴ نفره است.

حمل و نقل ریلی

معاملات شرکت حمل و نقل ریلی رجا

رجا با هدف شفافیت در فرایندهای مالی پروژه های خود و به منظور بهبود روابط با دیگر شرکت های دولتی و خصوصی در طول سال اقدام به برگزاری انواع مناقصات می کند. بنابراین این مناقصات، با اعلام یک فراخوان عمومی آغاز شده و این فراخوان در روزنامه های کثیر الانتشار و وب سایت های اطلاع رسانی مانند وب سایت هزاره منتشر می شود. سپس شرکت های واجد شرایط اقدام به ارسال مدارک خود کرده و در صورت دارا بودن شرایط وارد فرایند رقابتی مناقصات رجا می شوند.

پس از برگزاری مناقصه شرکتی که در کنار دارا بودن شرایط کیفی، قیمت پیشنهادی پایین تری را ارائه بدهد، برنده مناقصه خواهد بود. پس از این مرحله قراردادی ما بین دو طرف منعقد خواهد شد که تعهدات هر دو طرف و مدت زمان همکاری در آن قید خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های روز کشور » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۸ بازديد
۰ ۰
افزایش سقف نرخ انرژی در بازار برق ایران

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: سقف نرخ انرژی در بازار عمده فروشی برق ایران با هدف حمایت از بخش خصوصی و پوشش هزینه های بخش تولید و افزایش انگیزه برای سرمایه گذاری بیشتر در صنعت نیروگاهی و تولید برق افزایش یافت. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

سقف نرخ انرژی پیشنهادی

مصطفی رجبی مشهدی اعلام کرد: سقف قیمت پیشنهادی انرژی در بازار برق ایران از ۶۴۲ ریال به ازای هر کیلو وات ساعت به ۸۰۳ ریال افزایش پیدا کرده است. بنابراین از رشد حدود ۲۵ درصدی در سقف قیمت خرید برق از نیروگاه های حاضر در بازار برق کشور خبر می دهد.

رجبی مشهدی اضافه کرد: این افزایش تنها برای خرید برق از نیروگاه ها است و به هیچ عنوان تغییری در تعرفه برق مصرفی مشترکان صورت نخواهد گرفت. بنابراین مصرف کنندگان برق به همان شکل تعرفه های تعیین شده سابق نسبت به پرداخت بهای برق مصرفی خود اقدام خواهند کرد.

سخنگوی صنعت برق گفت: علاوه بر این نرخ آمادگی قابل پرداخت به نیروگاه ها نیز بدون تغییر نسبت به سال گذشته و به ازای هر کیلو وات ظرفیت آماده معادل ۱۸۵ ریال تعیین شده است.

رجبی مشهدی در ادامه تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده توسط وزارت نیرو، این وزارتخانه به دنبال رونق بورس است و در این ارتباط نیز با مشارکت مشترکان یک مگا وات به بالا در بورس حدود یک سوم کل مصرف برق کشور از طریق بورس معامله و قیمت برق از این طریق تعیین خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این حالت مصرف‌کنندگان برق می ‌توانند انرژی موردنیاز خود را از این روش خریداری کرده و قدرت نقد شوندگی فروش برق تولید کنندگان برق هم افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق  خاطر نشان کرد: وزارت نیرو در صدد است تا با کاهش نقش خود در خرید و فروش برق، زمینه ای را برای حضور بخش خصوصی در این معاملات آماده کند.

رجبی مشهدی خبر از پشتیبانی تامین برق صنایعی که برق خود را از بورس انرژی خریداری می کنند داد و گفت: وزارت نیرو برنامه دارد تا با توسعه زیرساخت‌ های صنعت برق، شبکه برق پایدار و بدون محدودیت را برای مبادله برق تولیدی نیروگاه‌ های کشور به مصرف ‌کنندگان تجهیز کند تا عرضه ‌کنندگان و مصرف‌ کنندگان برق در شرایط پایدار تجارت برق را تجربه کنند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های شرکت توانیر » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۸ بازديد
۰ ۰
تجهیزات نظافت صنعتی و مزایای آنها

موضوع نظافت یکی از سخت ترین و طاقت فرساترین بخش ها در مدیریت مکان های مختلف است. دلیل این موضوع آن است که در مکان های مختلف پاک کردن انواع آلودگی ها با فرایندهای سنتی بسیار دشوار و گاهی اوقات غیرممکن است. بنابراین موضوع نظافت صنعتی مطرح می شود. معنای اصلی نظافت صنعتی، عملیات پاک سازی محیط های صنعتی مانند انبار، کارخانه، بیمارستان، مراکز آموزشی، تجاری و اداری است تا به ایجاد محیط کاری سالم، بهداشتی و ایمن برای کارمندان و کارگران منجر شود. کارگران و کارمندان ساعت های متمادی را در محیط های کاری سپری می کنند و به همین دلیل هم باید از فضایی سالم و تمیز بهره مند شوند.

نظافت صنتعی به افزایش بازدهی محیط کار، کاهش آلودگی های صنعتی، ارتقای کیفیت محصولات تولیدی و بهره وری بیشتر آنها کمک می کند. این روزها با پیشرفت علم و تکنولوژی، فرایند نظافت صنعتی با استفاده از تجهیزات تخصصی مانند  اسکرابر صنعتی، واترجت صنعتی، جاروبرقی صنعتی و سوییپر صنعتی انجام می شود. این دستگاه های مختلف بر اساس کاربردی که دارند، برای  از بین بردن روغن، لکه ها، زنگ بری و سایر آلودگی های مضر از سطح قطعات، فلزات،‌ محصولات و سطوح کف استفاده می شوند. در ادامه با انواع این تجهیزات و مزایای آنها بیشتر آشنا می شویم. پس با مجله هزاره همراه شوید.

تجهیزات نظافت صنعتی

در حوزه نظافت صنعتی از دستگاه های مختلفی استفاده می شود که به صورت تخصصی و حرفه ای و با اهدافی خاص طراحی شده اند. در ادامه به انواع این دستگاه ها اشاره می کنیم.

اسکرابر

شستشوی سطح زمین یکی از معضلات در تمیزی محل های پر رفت و آمد است. زیرا با هر بار شستشوی دستی در نهایت زمین کامل خشک نشده و تردد موجب آلودگی بیشتر و ایجاد خطرات می شود. اما استفاده از اسکرابر یا زمین شوی صنعتی این امکان را می دهد که شستشوی زمین به صورت تخصصی انجام شده و این کار با خشک کردن همزمان انجام شود. استفاده از اسکرابر همچنین به صرفه جویی در آب و مواد شوینده و همچنین کاهش هزینه های مربوط به نظافت و سازگاری با محیط زیست هم کمک می کند.

جاروبرقی صنعتی

دستگاه جارو برقی صنعتی مشابه جاروبرقی های معمولی است اما دارای قدرت مکش بیشتر،  ظرفیت مخزن بیشتر، جنس بدنه محکم تر، قابلیت مکش مایعات و توان کار مداوم است و می تواند آلودگی و ضایعات را از هر سطح هموار یا ناهمواری جمع آوری کند. کاربرد این جاروبرقی در  صنایع نخ، جمع آوری مایعات روغنی سنگین، صنعت داروسازی، جمع آوری مواد قابل انفجار، جمع آوری مواد پودری و استفاده در صنایع غذایی مورد توجه است.

واترجت صنعتی

واترجت یا همان شوینده های فشار قوی به دستگاه کارواش صنعتی هم شناخته می شوند. این دستگاه ها با تبدیل آب با فشار معمولی به آب پرفشار، می توانند هر گونه آلودگی را از سطوح شسته و پاک کنند. این پاکسازی با دیگر دستگاه ها امکان پذیر نخواهد بود. در واقع فشار بالای آب می تواند هرگونه آلودگی را از سطوح هموار و ناهموار پاک کند.

سوییپر صنعتی

دستگاه سوییپر صنعتی دارای توان بالایی در جمع آوری حجم بالای آلودگی است. همچنین سرعت و کیفیت نظافت نیز در این دستگاه ها بسیار زیاد است. این دستگاه ها دارای  سامانه های برس زنی، فیلتراسیون کارآمد، حجم بالای مخزن و سیستم تخلیه مکانیزه مخزن هستند که به نظافت بهتر محیط توسط سوییپر کمک می کنند.

ماشین جاروب خیابان

ماشین جاروب خیابان دارای برس و مکنده هایی بسیار قوی است که آلاینده های ریز و درشت را می تواند از سطح خیابان جمع آوری کند. سرعت، دقت و کیفیت نظافت با این دستگاه ها بسیار زیاد است. از این دستگاه ها برای نظافت محوطه های شهری، پارک ها و یا مجموعه های صنعتی و کارخانجات استفاده می شود.

تجهیزات نظافت صنعتی

مزایای استفاده از تجهیزات نظافت صنعتی

  • بهبود سرعت نظافت و کوتاه تر شدن زمان شستشو و پاک سازی سطوح
  • کاهش هزینه ها به دلیل استفاده کمتر از آب، مواد شوینده و نیروی کاربر نظافتی
  • کمک به محیط زیست به دلیل کاهش مصرف مواد شوینده مضر برای طبیعت و جلوگیری از به هدر رفتن آب فراوان حین شستشو
  • سهولت کاربری به دلیل طراحی ارگونومیک دستگاه های نظافت صنعتی، کیفیت بالا و عدم نیاز به تکرار مجدد نظافت
  • بهبود کیفیت نهایی نظافت و رضایت کامل پس از انجام شستشو و نظافت سطوح

معاملات حوزه نظافت صنعتی

نظافت صنعتی و استفاده از تجهیزات آن، نیز مانند بسیاری دیگر از خدمات وارد فرایند مناقصات شده است. بسیاری از سازمان های بزرگ دولتی و خصوصی برای انجام نظافت محیط های کاری خود، اقدام به برگزاری انواع مناقصات می کنند. این فرایند با یک فراخوان عمومی به اطلاع عموم سازمان های دولتی و خصوصی رسیده و پس از آن داوطلبان اقدام به ارسال مدارک و اسناد خود می کنند. در صورتی که مناقصه گران واجد شرایط سازمان مناقصه گزار برای نظافت صنعتی باشند؛ وارد فرایند رقابتی مناقصه می شوند.

برنده مناقصه نیز شرکتی خواهد بود که در کنار دارا بودن کیفیت لازم، بهترین پیشنهاد قیمتی را بدهد. پس از این مرحله میان دو طرف معامله قراردادی به امضا در می آید که از این پس فعالیت های هر دو طرف بر اساس تعهدات نوشته شده و زمان ثبت شده در قرارداد است. 

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های تامین نیروی انسانی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۱۰ بازديد
۰ ۰
زمستانی بدون خاموشی در راه است

  وزیر نیرو اعلام کرد: به دنبال مذاکرات صورت گرفته با وزارت نفت امید است که در تامین سوخت فصل زمستان نیروگاه ها با مشکلی روبرو نباشیم و چالشی در زمینه تامین برق و خاموشی نداشته باشیم. در ادامه این خبر با مجله هزاره همراه شوید.

برنامه ریزی برای جلوگیری از خاموشی

علی اکبر محرابیان در ارتباط با مصرف برق در فصل زمستان گفت: وزارت نفت در چارچوب برنامه ای که ما برای تامین برق در زمستان داریم و با یک برنامه ریزی خوب، همانند سال گذشته کار را مدیریت می کند و امید بر آن است که به همان تجربه موفق سال گذشته برسیم. در سال گذشته با همکاری تنگاتنگی که با وزارت نفت انجام شد، زمستان را به خوبی مدیریت کردیم.

محرابیان اضافه کرد: امیدواریم که مشکلی برای تامین برق وجود نداشته باشد و پیش بینی ها نیز حکایت از همین موضوع دارد.

جواد اوجی، وزیر نفت نیز اخیرا اعلام کرده است: در روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم، حجم ذخیره سازی سوخت مایع در نیروگاه های کشور کم بود و با اجرای  سلسله اقدام ‌هایی مانند افزایش قیمت کرایه کامیون ‌های ویژه حمل سوخت و استفاده بهینه از خطوط لوله انتقال فرآورده نفتی در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌ های نفتی توانستیم ۳۰ درصد ذخیره‌ سازی ‌های سوخت مایع در نیروگاه ‌های کشور را بیشتر کنیم.

اوجی ضمن تاکید بر تامین پایدار سوخت نیروگاه‌ ها در زمستان سال گذشته و تابستان سال جاری که سبب جلوگیری از قطعی برق شده است، خاطرنشان کرد: در همین تابستان تا روزانه ۳۰۰ میلیون متر مکعب گاز طبیعی به نیروگاه ‌ها تزریق می‌ شود.

عبدالرسول پیش آهنگ، مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی هم در همین ارتباط گفت: تامین سوخت نیروگاه ها به واسطه وزیر نفت انجام می شود. در همین زمینه نیز جلسات چندی با این وزارتخانه انجام شده است و هم اکنون پیش بینی های لازم برای ذخیره سازی سوخت صورت گرفته است.

پیش آهنگ با بیان این که در دی و بهمن ماه هر سال نیاز مصرف سوخت به وزارت نفت اعلام می شود و مطابق برنامه ریزی سال جاری این مساله نیز صورت گرفت است گفت: در فصل تابستان به صورت روزانه ۳۰ میلیون لیتر معادل سوخت مصرف کردیم که این عدد ۳ برابر تولید گازوئیل کشور است. ۲۶۰ میلیون گازوئیل و مابقی سوخت مایع برای مخازن پیش بینی شده است به صورتی که ۳ و نیم میلیارد گازوئیل، ۳ میلیارد مازوت، تا پایان آبان باید در ذخایر تامین شود تا به عدد معقولی در این مدت برسیم.

صنعت برق کشور علاوه بر پیک مصرفی در فصل تابستان، در فصل زمستان نیز عمدتا به دلیل کمبود سوخت با شرایط سختی روبرو است. اما با این حال در سال گذشته علی رغم احتمال وقوع خاموشی در زمستان با تعامل مناسب وزارت نفت و نیرو زمستانی با کمترین خاموشی پشت سر گذاشته شد و این موضوع در حالی رخ می دهد که در سال ۱۳۹۹ با چالش های متعددی در این زمینه روبرو بودیم.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های نیروگاه های برقی » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۸ بازديد
۰ ۰
معرفی سازمان انتقال خون ایران و معاملات این مجموعه

سازمان انتقال خون ایران بالاترین و تنها مرجع تصمیم گیری در ارتباط با تامین و توزیع خون و فرآورده های خونی سالم در کشور است که در سال ۱۳۵۳ تاسیس شده است. سابقه تزریق خون در کشور به سال های ابتدایی دهه ۲۰ شمسی مربوط می شود که در این زمان به دلیل نوپا بودن انتقال خون و ناآشنا بودن مردم، دریافت خون از داوطلبان برای تزریق به بیماران به سختی انجام می گرفت و راضی کردن افراد برای دادن خون عمدتا به پزشک مورد نظر بستگی داشت.

با گذشت زمان و رشد زیاد داوطلبان برای اهدای خون و  ارتقای کیفیت فراورده های خونی توجه بسیار زیادی به این حوزه شد. در وهله اول بیمارستان های ارتش و مراکز جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران از اولین مراکزی بودند که اقدام به جمع آوری سیستماتیک خون از داوطلبان می کردند. اما پس از مدتی با بروز مشکلاتی در این زمینه نیاز به یک سازمان مستقل برای ساماندهی سیستم تامین خون و فرآورده های خونی احساس شد. به همین دلیل هم سازمان ملی انتقال خون ایران در نهم مرداد ماه ۱۳۵۳ تاسیس شد. در ادامه با معرفی بیشتر این سازمان همراه مجله هزاره باشید.

فعالیت های سازمان انتقال خون ایران

از ابتدای تاسیس این سازمان تا سال ۱۳۵۷ به غیر از سازمان مرکزی، سه پایگاه شیراز، اهواز و مشهد در این زمینه فعالیت می کردند. در حال حاضر نیز  ۲۰۶ مرکز انتقال خون و خدمات خون ‌رسانی را در سراسر کشور به عهد دارند. در حال حاضر مراکز کلیه استان ‌های کشور دارای پایگاه ‌های انتقال خون هستند. در این مراکز  بخش ‌های آزمایش ‌های غربالگری بر روی خون‌ های اهدایی، تهیه فراورده و کنترل کیفی وجود دارد. علاوه بر این، ۳۵ شهرستان هم دارای مراکز انتقال خون هستند که مجهز به امکانات برای انجام کلیه فرایندهای تهیه فراورده و آزمایش ‌های غربالگری هستند و بر روی تک تک کلیه واحدهای اهدایی آزمایش‌ ها غربالگری جهت بررسی عفونت با ویروس هپاتیت B، ویروس هپاتیت C، ویروس HIV و آزمایش سرولوژی برای بیماری سفلیس و سایر آزمایش‌ها لازم در آنها صورت می گیرد.

وظایف سازمان انتقال خون ایران

  •  ترغیب و گرد آوری داوطلبان اهداء خون
  • اجرای برنامه‌ های آموزشی جهت آگاهی مردم به امر اهداء خون
  • گسترش شبکه خون رسانی در سراسر کشور
  • ایجاد واحدهای سیار و پایگاه‌ های محلی در مناطق مختلف شهرها برای خون گیری
  • انجام آزمایشات ایمنی و گروه‌ بندی برای آماده کردن خون و فرآورده ‌های آن
  • توزیع خون و فرآورده‌ های آن به مراکز بهداشتی، درمانی، بیمارستان ‌ها و سایر سازمان ‌ها و موسسات
  •  تولید فرآورده‌ های مختلف خونی ( پلاسمایی و سلولی و مشابه ) با تعریف و تعیین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
  • تهیه و تنظیم و اجرای برنامه‌ های آموزشی مورد نیاز گروه پزشکی و وابسته پزشکی در محدوده تکالیف سازمان بر طبق ضوابط و مقررات آموزشی کشور
  • پژوهش های علمی در زمینه تعیین و تکمیل روش های مناسب برای تهیه فرآورده های خونی و پلاسمائی، پژوهش های اختصاصی در زمینه های ایمونو هماتولوژی، ایمونوشیمی و شیمی پروتئین ‌ها و زمینه‌ های وابسته و انجام تحقیقات بالینی و پایه
  • گروه بندی نسوج برای پیوند اعضاء و انتقال گلبول های سفید
  • تشخیص اختلال های انعقاد خون
  • تعیین شرایط استاندارد برای جمع ‌آوری، نگهداری خون و فراکسون‌های پلاسما، وسایل مورد مصرف، صدور کارت و شرایط پزشکی مجاز برای اهداء خون
  • تشویق مادی و معنوی داوطلبان اهداء خون و پلاسما برای همکاری آنها و تهیه  بعضی فرآورده‌ها
اهدای خون

معاملات سازمان انتقال خون ایران

سازمان انتقال خون ایران مانند هر سازمان دیگری و بر اساس قانون و با هدف شفافیت بیشتر در معاملات خود و ارتباط بهتر و بیشتر با بخش‌ های دولتی و خصوصی، اقدام به برگزاری انواع مناقصه و مزایده می‌ کند. بر این اساس و پس از انجام هر کدام از این فرایندها که به میزبانی  سازمان انتقال خون ایران انجام می‌ گیرد؛ برنده مزایده یا مناقصه با این سازمان قراردادی منعقد کرده و بر اساس این قرارداد همکاری را شروع خواهند کرد. در ابتدای این فرایند یک فراخوان عمومی اعلام شده و شرکت هایی که واجد شرایط مزایده و یا مناقصه هستند اقدام به ارسال اسناد و مدارک خود می کنند.

سپس سازمان انتقال خون ایران، اسناد را بررسی کرده و پس از رقابت میان شرکت کنندگان برنده مزایده یا مناقصه اعلام خواهد  شد. در مزایده داوطلبی که بالاترین قیمت را پیشنهاد بدهد برنده خواهد بود و در مناقصه نیز در صورت دارا بودن شرایط و ارائه مناسب ترین قیمت شرکتی برنده خواهد بود که پایین ترین مبلغ پیشنهادی را ارائه بدهد. سپس قراردادی ما بین دو طرف منعقد شده و بر اساس زمان و تعهدات درج شده در آن فعالیت هر دو طرف انجام می گیرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید « مناقصه های خدمات بیمه » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۹ بازديد
۰ ۰
معرفی گران قیمت ترین ماشین دنیا در سال 2022+ 10رتبه برتر

اگر شما هم از طرفداران خودروهای لوکس و خاص باشید باید بدانید که همه ساله لیستی از لوکس ترین و گران قیمت ترین خودروها منتشر می شود که در میان آنها گران قیمت ترین ماشین دنیا نیز معرفی می شود. پس در ادامه با مجله هزاره همراه شوید تا لیستی از خودروهای لوکس و گران ترین آنها را به شما معرفی کنیم.

لیست گران قیمت ترین ماشین جهان

در رده بندی جدیدی که اخیرا از گران قیمت ترین خودروهای دنیا انجام شده است، اسامی برندهای معروفی به چشم می خورد. که به ترتیب زیر بیشترین تا کمترین قیمت را دارند.

  • بوگاتی لا وواتور نوآر ، قیمت: ۱۸.۷ میلیون دلار (گران قیمت ترین ماشین دنیا)

در بخشی از برنامه های بوگاتی این است که هر سال دو خودرو را به صورت سفارشی می سازد و در حال حاضر تنها یک ماشین ساخته شده که بسیار نیز جذاب است. حداکثر سرعت این مدل بوگاتی ۴۲۰ کیلومتر در ساعت بوده و  پوسته این خودرو از جنس کربن فایبر است. موتور ۸ لیتری ۱۶ واتی با چهار توربو دارد و قدرت آن هم ۱۵۰۰ اسب بخار است و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن در ۲٫۴ ثانیه به دست می‌آید.

این خودرو در سال ۲۰۱۹ عنوان گران ‌قیمت ‌ترین خودروی جهان را به خود اختصاص داد. هنوز هم با گذشت ۳ سال گران‌قیمت ‌ترین خودروی جهان به شمار می رود.  هیچ‌ کس تا به امروز نتوانسته است آن را از جایگاه گران قیمت ترین ماشین دنیا کنار بزند.

  •  پاگانی زوندا اچ پی بارچتا،  قیمت: ۱۷  میلیون دلار

پس از گران قیمت ترین ماشین دنیا در سال ۲۰۲۲، پارچتا خودرویی است که ظاهری خاص دارد. چرخ های عقب این ماشین با مقداری فیبر کربن پوشانده شده و خودرویی بدون سقف است. اوج قدرت و سرعت بارچتا ۷۸۹ اسب بخار بوده و ۳۵۵ کیلومتر در ساعت است. این سریع ترین و با قدرت ترین مدل زوندایی است که تا به امروز تولید شده است.

  • رولز رویس سوپتیل، قیمت: ۱۳  میلیون دلار

این خودرو یک خودرو شگفت انگیز دست ساز بوده و در سال ۲۰۱۳ برای یک متخصص فوق العاده قایق بادبانی و هواپیما سفارش داده شده است.

  • بوگاتی چنتو دیه چی، قیمت: ۹ میلیون دلار

این خودرو یک موتور ۸۰۰۰ سی سی چهار توربو شارژ W16 با قدرت ۱۵۷۸ اسب بخار دارد. تولید این خودرو تنها محدود به ۱۰ دستگاه شده است.

  • مرسدس بنز مایباخ اکسلرو، قیمت: ۸  میلیون دلار

مایباخ بر خلاف ظاهر عجیب و غریبی که دارد؛ یک خودروی اسپرت چهار نفره است که مجهز به موتور V12 توئین توربو است. اکسلرو در یکی از موزیک ویدیوهای Jay-Z حضور داشت و طبق گزارشTop Gear توسط خواننده رپ Birdman خریداری شد. حداکثر سرعت این خودروی بی نظیر هم ۳۴۲ کیلومتر در ساعت است.

  • بوگاتی دیوو، قیمت: ۵.۸ میلیون دلار

بوگاتی دیوو یک خودروی اسپرت موتور وسط است که توسعه آن با رویکرد پیست بوده است. نام گذاری این خودرو به افتخار راننده اتومبیل رانی فرانسوی آلبرت دیوو که دو بار در دهه ۱۹۲۰ برای بوگاتی در مسابقه تارگا فلوریو برنده شده است انجام شده است. تولید این خودرو تنها محدود به ۴۰ دستگاه شده است و حداکثر سرعت آن معادل ۳۷۹ کیلومتر بر ساعت است.

  • پاگانی هوایرا ایمولا، قیمت: ۵.۴  میلیون دلار

تولید این خودرو محدود به ۵ مورد شده است و موتور ۶.۰ لیتری V12 توئین توربو که توسط مرسدس AMG به طور خاص برای پاگانی ساخته شده است، در حال حاضر ۸۲۷ اسب بخار قدرت و ۸۱۱ پوند فوت تولید می کند که ایمولا را قدرتمندتر از هوایرا بی سی کرده است.

گرانترین ماشین جهان
  • کونیگزگ سی سی ایکس آر ترویتا، قیمت: ۴.۸ میلیون دلار

CCXR Trevita  در نظر داشت که از این خودرو به دلیل هزینه های بالایی که داشت تنها سه دستگاه تولید کند؛ اما تصمیم گرفت با منحصر به فردتر کردن این خودرو، آن را به دو عدد محدود کند. این خودروی خاص دارای روکش فیبر کربنی الماسی، بال عقب دو کربنه منحصر به فرد، سیستم اگزوز اینکونل، ترمزهای سرامیکی کربنی با ABS و سیستم نظارت بر لاستیک است. حداکثر سرعت این خودرو هم ۴۰۸ کیلومتر بر ساعت است.

  • لامبورگینی ونونو رودستر، قیمت: ۴.۵  میلیون دلار

Veneno به زبان اسپانیایی به معنای زهر است و احتمالا این خودرو هم حضور مرگباری داشته است. این خودرو به مناسبت جشن پنجاهمین سالگرد لامبورگینی ساخته شده است. بهتر است بدانید که این خودرو می تواند در عرض ۲.۹ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

  • بوگاتی شیرون سوپر اسپرت ۳۰۰+، قیمت: ۴ میلیون دلار

تولید این خودرو نیز تنها محدود به ۳۰ مورد است. بوگاتی اولین سازنده ای بود که از مرز ۴۸۲ کیلومتر در ساعت در پیست آلمان عبور کرد. اما خودرویی که رکورد آن را شکست این نسخه ارتقا یافته بوگاتی شیرون بود و به سرعت ۴۸۹ کیلومتر در ساعت رسید. در این خودرو از موتور ۸ لیتری W16 چهار توربو با قدرت ۱۵۷۸ اسب بخار استفاده شده است.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید « مزایده خودروهای سواری » را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.