شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳

آرشیو فروردین ماه 1401

مركز اطلاع رساني جامع مناقصه و مزايده و استعلام كشور

۱۴ بازديد
۰ ۰
مناقصه تبلیغات محیطی

بر اساس اعلام معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران، تهران در حال حاضر ۴۳ هزار متر مربع سازه تبلیغاتی شامل بیلبورد تبلیغاتی دارد که این میزان فضا درآمد خوبی را برای شهرداری به وجود می‌آورد.

بیلبوردهای تبلیغاتی مربوط به تبلیغات تجاری و بازرگانی هستند که بر  طبق قانون، مسئولیت آن با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و شهرداری تنها صاحب ابزار تبلیغاتی از طریق مزایده عمومی است. در ادامه این مقاله از مجله هزاره، به بررسی درآمد حاصل از بیلبوردها و هزینه‌های آنها می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

درآمد تبلیغات محیطی

سازه‌های تبلیغاتی در حالت کلی به چهار دسته بیلبورد تبلیغاتی، عرشه پل، استند برد و استند تقسیم بندی می‌شوند که شهر تهران حدودا ۴۳ هزار متر مربع سازه تبلیغاتی دارد. در حال حاضر هم ۴ سازه ابر تبلیغاتی در پایتخت در حال ساخت و بهره برداری است که یکی از آنها در بزرگراه حکیم و به مساحت ۸۰۰ متر مربع است. سه ابر سازه دیگر نیز در حال ساخت هستند. برخی از سازه‌های تبلیغاتی تنها ۲ متر مربع هستند و برخی از آنها تا چندین متر مربع ساخته می‌شوند.

ساخت و  واگذاری همه بیلبوردهای تبلیغاتی از طریق مزایدات عمومی با مجوز شهرداری صورت می‌گیرد. بر این اساس درآمد حاصل از ساخت ۴ ابرسازه‌ تبلیغاتی در شهر تهران نیز در سال جاری اتفاق خواهد افتاد. استفاده از این ابرسازه‌ها تنها مربوط به رویدادهای بزرگ فرهنگی و با تصمیم کمیته فرهنگی شهرداری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شهرداری هر شهر، به صورت سالانه درآمد مصوبی را برای بیلبوردهای تبلیغاتی و در حالت کلی سازه‌های تبلیغاتی در نظر می‌گیرد که میزان آن در هر سال یکسان نخواهد بود. به عنوان مثال مزایداتی برای ساخت سازه‌های تبلیغاتی انجام می‌شود که درآمدهای آن ماه‌های بعد به دست خواهد آمد.

قراردادهای مربوط به مزایدات و مناقصات سازه‌های تبلیغاتی در سامانه شفافیت قرار داده می‌شود. معمولا بیلبوردهایی که در کنار بزرگراه‌های اصلی قرار دارند گران‌تر هستند و اجاره ماهانه آنها بسیار بالا است. فرایند اجاره و قیمت بیلبوردهای تبلیغاتی و معاملات آنها بستگی به میزان مخاطب، محل قرار گرفتن بیلبوردها و میزان دیده شدن آنها دارد.

بیلبورد تبلیغاتی

هزینه‌های بیلبورد تبلیغاتی

سه عامل اصلی تعیین کننده قیمت اجاره بیلبوردهای تبلیغاتی و معاملات در این حوزه است:

– گردش:

حجم کل ترافیک یک بیلبورد تبلیغاتی را که از طریق اطلاعات حمل و نقل و راهداری حاصل می‌شود گردش  بیلبورد تبلیغاتی می‌گویند. بنابراین این موضوع که عابران پیاده آگهی یک برند را ببینند یا خیر به عنوان گردش بیلبورد تبلیغاتی به شمار نمی‌رود.

– شاخص‌های جمعیت شناختی:

این شاخص‌ها در واقع طبقه بندی بر اساس سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات مخاطبینی است که در معرض بیلبورد تبلیغاتی قرار گرفته‌اند و یا از کنار آن عبور می‌کنند.  بنابراین این شاخص‌ها به عبارتی بررسی جمعیت شناختی یا دموگرافیک بیلبورد تبلیغاتی است. بهتر است برای تبلیغ بیشتر و اثرگذاری بالاتر در مناطقی که شاخص درآمد افراد مقدار بالاتری است؛ بیلبوردهای تبلیغاتی گران قیمت استفاده شود.  به این دلیل این کار باید انجام شود که قدرت خرید مخاطبین و یا به عبارت دیگر میزان مصرف گرایی آنها بالاتر است.

– مشاهده:

مشاهده به تعداد افرادی که بیلبورد تبلیغاتی یک برند را مشاهده می‌کنند گفته می‌شود. ایمپرشن یا نرخ مشاهده آگهی تبلیغاتی به عوامل متعددی مانند اندازه بیلبورد، سرعت در حال عبور مردم از کنار بیلبورد و شرایط آب و هوایی و دیگر عوامل محیطی و غیره بستگی دارد. از سوی دیگر باید بدانیم که نرخ مشاهده بیلبورد تبلیغاتی در واقع از وضعیت جغرافیایی و شاخص گردش بیلبورد تبلیغاتی حاصل می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های صنعت چاپ، تبلیغات» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۱۳ بازديد
۰ ۰
صنعت پلیمر

پلیمرها از ابتدای زندگی انسان‌ها در دسترس آنها بوده‌اند؛ بدون آنکه اطلاعی داشته باشند. انسان‌ها از پلیمر برای رفع نیازهای زندگی خود استفاده می‌کردند. کاربردهای پلیمر بسیار زیاد است و این ماده در طبیعت و تمام سیستم‌های زنده وجود دارد. به عنوان مثال یک پلیمر موجود در بدن انسان DNA است که در طبیعت نیز مواردی مانند چوب، پنبه، کتان و غیره پلیمر به حساب می‌آیند.

پلیمر امروزه کاربردهای بسیار زیادی به خصوص در صنایع مختلف دارد و این روزها تقریبا هیچ صنعتی نیست که از این ماده بی‌نیاز باشد. درواقع استفاده از مواد پلیمری در صنایع توانسته تحولات زیادی را در آنها ایجاد کند. ما در مجله هزاره به برخی از کاربردهای پلیمر در صنایع می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

کاربردهای پلیمر

همانطور که اشاره کردیم پلیمر در هر صنعتی حضور دارد که به شرح زیر است:

– کاربردهای پلیمر در صنعت بسته بندی

یکی از صنایعی که پلیمر در آنها کاربرد دارد صنعت بسته بندی است که تحولات بسیاری هم در آن صورت گرفته است. بسته بندی عمدتا در صنایع غذایی به چشم می‌خورد و شامل جایگزین شدن بطری های پلی اتیلن به جای ظروف فلزی، بسته بندی انواع مواد شیمیایی نظیر اسیدها، سموم و غیره می‌شود. بسته بندی مواد غذایی،  بسته بندی نوشابه، بسته بندی روغن، ساخت انواع بطری، ساخت درب‌های پلاستیکی بطری‌ها و  غیره نیز از جمله کاربردها در صنعت بسته بندی است.

– کاربردهای پلیمر در صنعت کشاورزی

استفاده از پلیمر در صنعت کشاورزی موجب پیشرفت و توسعه این صنعت شده است. به عنوان مثال استفاده از از لوله‌ها و فیلم‌های پلی ‌اتیلنی توانسته انقلابی را در صنعت کشاورزی ایجاد کند که در کنار جلوگیری از هدر رفت آب، بسیاری از مناطق کم برخوردار را با روش‌ها مختلف تبدیل به مکانی برای بهره برداری محصولات مختلف کشاورزی کند.

– کاربردهای پلیمر در صنعت حمل و نقل

یکی دیگر از کاربردهای پلیمر در صنعت حمل و نقل است که این روزها در حال توسعه است. استفاده از پلیمر این روزها در  صنایع حمل و نقل عمومی، ریلی، هوایی و غیره بیش از  گذشته است و توانسته است استفاده از حمل و نقل را مقرون به صرفه‌تر، سبک‌تر و ایمن‌تر سازد.

پلیمر در صنعت پزشکی

– کاربردهای پلیمر در صنعت پزشکی

یکی از پر استفاده‌ترین صنایع در ارتباط با مواد پلیمری، صنعت پزشکی است. امروزه از مواد پلیمری برای  ساخت انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی مانند تجهیزات تصویربرداری، تجهیزات اتاق عمل و… استفاده می‌شود. علاوه بر این استفاده از پلیمر برای ساخت ظروف دارویی توانسته تولید آنها را راحت‌تر کند و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی شود. استفاده از پلیمرها در صنعت پزشکی همچنین موجب ایجاد تنوع طراحی در این صنعت نیز شده است.

– کاربردهای پلیمر در صنایع الکتریکی

از پلیمر در ساخت انواع لوازم الکترونیکی مانند انواع کامپیوترها، تجهیزات کامپیوتری و غیره هم استفاده می‌شود. این تجهیزات با توجه به نوعی که دارند نیازمند پلیمرهای مختلفی هستند و از آنها در ادارات و خانه‌ها و در وسایل مختلف الکتریکی و الکترونیکی استفاده بسیاری می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های مواد شوینده، بهداشتی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۱۹ بازديد
۰ ۰
مزایده پلاستیک

پلاستیک ماده‌ای است که با اهداف مختلفی تولید می‌شود. جنس این ماده می‌تواند نرم یا سخت باشد، شفاف یا مات باشد و غیره. با این توصیف در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نوع پلاستیک مختلف وجود دارد که در مواد خام اولیه آن از نفت و گاز استفاده می‌شود. در این میان بسیاری از انواع پلاستیک‌ها قابلیت بازیافت دارند و برخی این قابلیت را ندارند؛ به همین دلیل هم بازار خرید و فروش پلاستیک نو و  دست دوم بازار پر سودی است.

بنابراین در تعریف پلاستیک باید بگوییم پلاستیک‌ها موادی مصنوعی و نیمه مصنوعی هستند که در فرایند شیمیایی از پلیمرها به دست می‌آیند. این مواد امروزه در صنایع کاربرد بسیاری دارند و یکی از مهم‌ترین مواد به شمار می‌روند. با ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره همراه شوید تا با تاریخچه پلاستیک  و کاربردهای آن بیشتر آشنا شویم.

تاریخچه پلاستیک

انسان‌های اولیه با استفاده از پلیمرهای طبیعی برای خود ابزار زندگی و سلاح می‌ساختند. اما در اواخر قرن نوزدهم میلادی انسان توانست با تغییر شکل دادن پلیمر موفق به ساخت پلاستیک شود. اولین پلاستیک تجاری در سال ۱۸۷۰ با نام سلولوئید وارد بازار شد که ماده‌ای سفت، شفاف و قالب پذیر بود. از این ماده برای تهیه لوازمی مانند برس، شانه، لاک و غیره استفاده می‌شد.

ساخت پلاستیک به صورت سنتزی به سال ۱۹۰۸ بازمی‌گردد. از این ماده هم برای ساخت دستگاه‌های تلفن، عایق‌های الکتریکی و وسایل پخت و پز استفاده می‌شد. از این زمان به بعد پلاستیک‌ها کاربرد زیادی پیدا کردند و در سال ۱۹۲۰ مواد شیمایی درون آنها به شکل دقیق‌تری شناخته شد.

کاربرد پلاستیک

پلاستیک و پلیمر از زمانی که کشف و اختراع شدند در صنایع مختلف وارد شده و مورد استفاده قرار گرفتند. این مواد در صنایع و تولیدات مختلف نقش داشته که برخی از آنها عبارت است از:

 –  مصارف پلاستیک در ساختمان سازی مثل لوله آب فاضلاب، لایه‌های ضد رطوبت، کفپوش، عایق کاری، تزئین دیوار و غیره.

 – کاربرد پلاستیک در موارد بسته بندی مثل بطری، ظروف حمام و…

  – صنایع خودروسازی ( از مصرف کنندگان عمده پلاستیک) مانند باطری، سیم  نرم دو شاخه، سوئیچ برق، کلاهک تقسیم، لوازم چراغ، روکش صندلی، تودوزی و تزئین بدنه و ….

–  مبلمان و لوازم خانگی و اداری

–  وسایل حمل و نقل ترابری آبی و هوایی مثل قایق و هواپیماها

 – تجهیزات صنعتی مانند لوله‌های صنعتی، پمپ ها، – شیر ها و …

–  صنایع عکاسی

–  تجهیزات پزشکی مانند سرنگ تزریق و ….

–  صنایع تولید کفش

– لباس های زمستانی

مناقصه پلاستیک

معاملات و مزایدات مواد پلاستیکی

بازار پلاستیک و خرید و فروش آن به دلیل آسیبی که برای محیط زیست دارد؛ بسیار پر رونق است. زیرا با بازیافت این مواد از رها شدن آن در محیط زیست جلوگیری شده و در هزینه‌های صنایع مختلف صرفه جویی بسیاری می‌شود. بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها مواد پلاستیکی خود مانند دستگاه‌های و نگهدارنده‌ها مثل گالن، ضایعات و مواد از کار افتاده خود را طی یک فرایند مزایده به اعلامیه عمومی می‌رسانند و شرکت‌های دیگر با خرید این مواد دسته دوم از آنها برای وارد کردن به چرخه مجدد بازیافتی استفاده می‌کنند.

در این صورت شرکت‌ها  باید شرایط آگهی اعلام شده را داشته باشند و با ارسال مدارک در مرحله بعدی، بتوانند با شرکت‌ کنندگان دیگر رقابت کرده و رقم اعلامی آنها  نیز عددی بالاتر از مبلغ کارشناسی شده و بالاتر از دیگر رقبا در ارتباط با مواد پلاستیکی باشد. در این صورت برنده مزایده اعلام شده و یک قرارداد میان دو طرف معامله امضا می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های مواد شیمیایی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۱۴ بازديد
۰ ۰
مناقصه تامین نیرو انسانی

این روزها همه شرکت‌ها به نیروی انسانی خود توجه ویژه‌ای دارند. دلیل این موضوع آن است که در محیط کسب و کار نیروی انسانی قلب یک سازمان به شمار می‌رود و بدون آنها سازمان از کار خواهد افتاد و اداره آن امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین داشتن نیروهای شایسته رمز موفقیت شرکت‌ها است. در این زمینه شرکت‌هایی وجود دارند که اقدام به تامین نیروی انسانی کارآمد در زمینه‌های مختلفی مانند نیروی تاسیسات، نگهبان، مستخدم، آبدارچی، مهماندار و غیره می‌کنند. درواقع نقش این دسته از شرکت‌ها نقش پیمانکاری است.

وظیفه شرکت‌های تامین نیروی انسانی آن است که با عقد قرارداد با سازمان‌ها و ادارات دولتی و موسسات خصوصی نیروی مورد نیاز آنها را فراهم کنند. این شرکت‌ها معمولا برای دانشگاه‌ها و مراکز دولتی گزینه خوبی هستند زیرا نیروی انسانی آنها به صورت پیمانی واگذار می‌شوند و سازمان کارفرما هیچ گونه مسئولیتی در قبال بیمه و دیگر مسائل نیروهای پیمانی و تحت قرارداد شرکت تامین نیروی انسانی ندارد. ثبت این دسته از شرکت‌ها نیز به دو صورت سهامی خاص و مسئولیت محدود انجام می‌شود. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی شرایط ثبت شرکت‌های تامین نیروی انسانی و نحوه قرارداد آنها طی مناقصات با سازمان‌ها می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

ثبت شرکت تامین نیروی انسانی سهامی خاص

  • در ابتدای تاسیس شرکت باید حداقل ۳۵ درصد سرمایه شرکت به صورت نقدی توزیع گردد.
  • در صورتی که سرمایه شرکت به صورت غیرنقدی است، باید به صورت تفکیک شده در تقویم و اظهارنامه ذکر شود.
  • برای ثبت شرکت تامین نیروی انسانی سهامی خاص به حداقل ۳ نفر نیاز است و حداکثر بدون محدودیت است.
  • حداقل تعداد اعضای هیئت مدیره در این شرکت‌ها ۳ نفر، یک بازرس اصلی و یک بازرس علی البدل است.

ثبت شرکت تامین نیروی انسانی با مسئولیت محدود

  • دارای حداقل ۲ نفر عضو باشد و حداکثر چند نفر
  • این شرکت باید بتواند کل سرمایه را پرداخت کند یا نسبت به آن تعهد بدهد
  • شراکت نامه نوشته و امضا گردد
  • تنظیم اساسنامه شرکت
تامین نیرو انسانی

نحوه تامین نیرو سازمان‌ها در مناقصات

همانطور که اشاره کردیم سازمان‌های دولتی و خصوصی برای تامین پرسنل خود نیازمند این دسته از شرکت‌های تامین نیروی انسانی هستند که در نقش پیمانکار ظاهر می‌شوند. بنابراین طی برگزاری مناقصاتی اقدام به جذب این شرکت‌های پیمانکاری و نیروهای آنها می‌کنند. به عنوان مثال سازمان‌ها برای انجام کارهای حجمی مانند نظافت و آبدارخانه، تعمیرات، انجام خدمات مشترکین و غیره اطلاعیه‌ای را منتشر می‌کنند و پیمانکاران در این مناقصه اعلام آمادگی می‌کنند.

در صورت دارا بودن شرایط پیمانکاران و مبلغ مورد نظر کارفرما یک شرکت به عنوان برنده مناقصه اعلام شده و طی قراردادی با کارفرما ملزم است تا کار خود را با توجه به شرایط از پیش تعیین شده و اشاره شده در قرارداد شروع کند و در تاریخ مشخص به پایان برساند.  به هر میزان که این قرارداد دقیق‌تر و با حضور متخصصان منعقد شود افراد و سازمان با اطمینان بیشتری به کار خواهند پرداخت.

برخی از شرکت‌ها و سازمان‌ها تمایل دارند که جذب نیروی انسانی آنها همراه با برگزاری آزمون‌های علمی و عملی مناسب انجام شود. اما برخی دیگر فقط معیارهای خاصی برای گزینش تعیین می‌کنند. در این صورت شرکت پیمانکار با توجه به درخواست متقاضی اقدام به جذب نیروی مد نظر برای او خواهد کرد. این توافق نامه، قراردادی است که میان شرکت متقاضی (به عنوان کارفرما) و شرکت پیمانکار تنظیم خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های ایاب و ذهاب» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید

۱۲ بازديد
۰ ۰
مناقصه تجهیزات آشپزخانه صنعتی

احتمالا همه ما با نام آشپزخانه صنعتی آشنا هستیم اما آشپزخانه صنعتی دقیقا چیست؟  آشپزخانه صنعتی به مکانی گفته می‌شود که روزانه در آنها حجم زیادی غذا طبخ شده و ساختار خانگی ندارد. از این دست آشپزخانه‌ها معمولا در هتل‌ها، رستوران‌ها، کارخانه‌ها، ادارات و سازمان‌های بزرگ و غیره وجود دارند. این یک نکته مهم در ارتباط با این آشپزخانه است و نکته دیگر تجهیزات مورد استفاده در این فضاها است. تجهیزات جای گرفته در این آشپزخانه‌ها باید از جنس تجهیزات حرفه‌ای آشپزخانه باشند.

راه اندازی یک آشپزخانه صنعتی نیازمند گرفتن مجوزهای مختلفی است که برای اخذ آنها باید به وزارت بهداشت و صنایع غذایی مراجعه کرد. در این دسته از آشپزخانه‌ها بر خلاف یک آشپزخا‌نه معمولی از تجهیزات مدرن و حرفه‌ای استفاده می‌شود زیرا خروجی غذای بیش از ۵۰ پرس باید در آنها فراهم باشد. به غذاهایی که در این آشپزخانه‌ها پخته می‌شود؛ غذای صنعتی می‌گویند. با ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره همراه شوید تا با بخش‌های یک آشپزخانه بیشتر آشنا شویم و فرایند مناقصات آنها را بررسی کنیم.

بخش‌های آشپزخانه صنعتی

بخش‌های یک آشپزخانه صنعتی عبارت است از:

  • شست و شو: در این بخش تجهیزاتی مانند سینک شستشو و ماشین ظرفشویی و شلف هایی جهت نگه داشتن ظروف قرار می‌گیرند. معمولا این بخش در ورودی آشپزخانه است تا گارسون‌ها به راحتی ظروف را در آن قرار دهند. شلف‌ها نیز برای نگهداری ظروف تمیز باید در دسترس سرآشپزها باشند.
  • ذخیره سازی و انبار: این بخش به سه منطقه  ذخیره سازی مواد غیر غذایی و مواد غذایی خشک و مواد غذایی سرد تقسیم می‌شود. در این زمینه و برای جلوگیری از آلودگی، مواد بهداشتی و شیمیایی نباید  در بالای مواد غذایی و وسایل و ظروف آشپزخانه مانند فنجان و کارد و چنگال نگهداری شوند.
  • آماده سازی غذا: این بخش دارای بخشی برای شستن و برش و مخلوط کردن مواد است.
  • پخت و پز غذا: این قسمت شامل تجهیزاتی مانند اجاق‌های گاز، فر، هود، سرخ کن، گریل و بقیه تجهیزات پخت می‌شود.
  •  سرویس و خدمات: این منطقه بخش نهایی آشپزخانه صنعتی است و در آن غذاهای آماده برداشته شده و برای مشتری‌ها سرو می‌شود.
مناقصه آشپزخانه صنعتی

مناقصات تجهیزات آشپزخانه صنعتی

در ارتباط با آشپزخانه صنعتی و تجهیزات آن، شرکت‌ها برای بهره مندی از این تجهیزات اقدام به برگزاری مناقصاتی می‌کنند تا بتوانند یک آشپزخانه صنعتی را در مراکز خود راه اندازی کنند. از طرف دیگر مناقصاتی هم برای تهیه تجهیزات یک آشپزخانه صورت می‌گیرد و به این صورت شرکت‌ها می‌توانند تجهیزاتی مانند ظروف، گاز، دستگاه‌های کباب پز، آبسردکن، فر و غیره را تهیه کنند. برای هر دو حالت از این مناقصات نیاز است تا فرایند مناقصه به صورت کامل برگزار شود.

شرکتی که اقدام به برگزاری مناقصه می‌کند با ارائه شرایط اولیه خود و مهلت زمانی ارسال مدارک این موضوع را به اطلاع عمومی می‌رساند. سپس مناقصه گران با داشتن شرایط مورد نظر این مناقصه اقدام به ارسال مدارک کرده و در صورتی که مبلغ پیشنهادی آنها کمتر از دیگران باشد؛ برنده مناقصه خواهند شد و می‌توانند با عقد یک قرارداد دو طرفه کار اجرا و تجهیز یک آشپزخانه صنعتی را از سر بگیرند.
پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های لوازم خانگی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۱۷ بازديد
۰ ۰
مناقصه خرید ماسک

با شیوع ویروس کرونا در کشور، خط تولید ماسک هم از همان روزهای آغازین شیوع بیماری آغاز شد. در این زمینه بسیاری از صنایع آسیب دیده از کرونا، توانستند با استفاده از خط تولید این کالا و عرضه آن در مناقصات، خود را از ورشکستگی نجات دهند. خرید ماسک به دنبال کاربردهای بهداشتی این محصول و از اوایل شروع این بیماری رو به افزایش گذاشت و دلیل اصلی آن هم اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی مبنی بر کاهش ابتلا به ویروس کرونا، در صورت استفاده از ماسک‌های بهداشتی بود.

درواقع خرید ماسک و استفاده از آن از گسترش ویروس کرونا جلوگیری می‌کند و کاربرد آن در کاهش انتقال انواع میکروب دارای سابقه بسیار طولانی است. با توجه به اینکه یکی از روش‌های اصلی انتقال بیماری کرونا از طریق قطرات تنفسی است؛ بنابراین در هنگام سرفه، عطسه یا حتی صحبت کردن این بیماری می‌تواند منتقل شود. بنابراین هدف اصلی استفاده از ماسک، جلوگیری از  پخش شدن ذرات الوده تنفسی بیماران است تا افراد سالم بتوانند از ابتلا به بیماری مصون مانده و چرخه بیماری گسترش بیشتری پیدا نکند. ما در ادامه مقاله خرید ماسک، به بررسی انواع ماسک و تولیدات آن در کشور می‌پردازیم. پس ما را تا انتها همراهی کنید.

خرید ماسک و انواع آن

برای خرید ماسک باید توجه داشته باشید که انواع زیادی از این محصول در بازار وجود دارد که هر کدام دارای کاربرد مخصوص  به خود است:

ماسک غیر پزشکی ( ماسک پارچه‌ای یا صورت پوش)

از این ماسک‌ها عمدتا در مناطقی که کرونا وجود دارد اما شما علائم این بیماری را ندارید استفاده می‌شود. ماسک‌های پارچه‌ای را حتی می‌توان در خانه هم تهیه کرد و البته میزان پوشش و تاثیر آنها به پارچه مورد استفاده و تعداد لایه‌ها دارد.

ماسک پزشکی

از این ماسک‌ها عمدتا زمانی استفاده می‌شود که شما یا عضوی از خانواده در معرض خطر بیشتری باشید. این ماسک به خصوص برای افراد بالای ۶۰ سال و یا افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند مناسب است.

سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک سه لایه ساخته شده با موارد زیر را توصیه می‌کند:

  • یک لایه داخلی از ماده جاذب مانند پنبه
  • یک لایه میانی غیر جاذب مانند پلی ‌استر یا ترکیب پلی ‌استر
  • یک لایه خارجی غیر جاذب مانند پلی ‌استر یا ترکیب پلی ‌استر

تولیدات و چرخه اقتصادی خرید ماسک در کشور

روزانه در کشور چندین میلیون عدد ماسک تولید می‌شود که در صورت استفاده از حداکثر ظرفیت تولید این میزان می‌تواند بیشتر هم شود. قیمت هر عدد ماسک جراحی یا پزشکی برای مصرف کننده حدود ۱۳۰۰ تا ۳۵۰۰ متغیر است. این عدد البته بستگی به کیفیت ماسک و محل فروش آن نیز دارد. بر اساس یک بررسی انجام شده، در صورت تولید حداکثری ماسک تا میزان ۱۰ میلیون عدد در یک روز و در نظر گرفتن قیمت دو هزار تومان برای هر ماسک پزشکی، درآمد حاصل از خرید و فروش ماسک در کشور تا روزانه ۲۰ میلیارد تومان خواهد رسید. در این بررسی تولید خانگی ماسک در نظر گرفته نشده است.

راه اندازی خط تولید ماسک با دو روش دستگاه اتوماتیک و نیمه اتوماتیک امکان پذیر است. دستگاه‌های اتوماتیک هزینه‌ای یک میلیارد تومانی و دستگاه‌های نیمه اتوماتیک هزینه‌ای بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومانی دارند. تفاوت این دو دستگاه در تعبیه ماسک است. البته هزینه‌های کارکرد این دستگاه‌ها را نیز باید در نظر گرفت. هزینه‌هایی مانند آب، برق، گاز و غیره همگی موجب می‌شود تا قیمت نهایی هر ماسک  تعیین شود.

با این اوصاف هر کارگاه تولیدی ماسک در ماه می‌تواند حدود ۱.۴ میلیون ماسک تولید کند و از فروش آنها به ۷۰۰ میلیون تومان درآمد برسد. در صورت تولید مازاد ماسک در کشور، می‌توان از راه صادرات آنها نیز به ورود ارز به کشور کمک قابل توجهی کرد و بازار ارز را در کشور سر و سامان داد.

مناقصات تجهیزات پزشکی و ماسک

با توجه به دوران شیوع کرونا و افزایش نیاز ارگان ها و بیمارستان ها به لوازم بهداشتی، روزانه تعداد زیادی مناقصه تامین ماسک و یا تجهیزات بیمارستانی مثل ونتیلاتور، گان، شیلد … برگزار می شود که می توانید از طریق سایت هزاره از جزییات آن مطلع شوید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های تجهیزات پزشکی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۱۲ بازديد
۰ ۰
مزایده ضایعات

در این مقاله از مجله هزاره به سراغ بازار پرسود تجارت ضایعات آهن می‌رویم. به همین منظور ابتدا باید بدانیم این ضایعات چه تعریفی دارند؟ ضایعات آهن درواقع به تولیدات معیوب و ضایعات چدنی و فولادی غیرقابل مصرف اطلاق می‌شود. در حالت کلی به موادی که بازیافت پذیر هستند ضایعات گفته می‌شود و در این حالت مواد دور ریخته شده در صنایع ساختمانی، خودروسازی و غیره که می‌توان آنها را بازیافت کرد، جزو ضایعات قرار می‌گیرند.

ضایعات آهن و فلزات ارزش پولی زیادی دارند و پس از بازیافت مجددا به چرخه تولید برگردانده می‌شوند. به همین دلیل به آنها قراضه هم گفته می‌شود. این روزها تجارت ضایعات آهن رشد بسیاری را تجربه کرده و افراد بیشتری در مزایده ضایعات آهن و در سراسر جهان شرکت می‌کنند زیرا این مزایدات فرایندی سودآور برای آنها است. گاهی اوقات از این تجارت به عنوان یک حرفه هم استفاده می‌شود. هر نوع ضایعات فلزی مانند ماشین‌های خراب، قلع، قوطی و غیره می‌تواند در این مزایدات به فروش برسد. در ادامه به انواع ضایعات آهن و نحوه شرکت در مزایدات این ضایعات می‌پردازیم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

ضایعات آهن شامل چه مواردی می‌شود؟

ضایعات آهن به سه دسته فلزی، غیر فلزی و آهن تقسیم بندی می‌شوند. در این دسته از ضایعات انواع آهن، برنج، مس، آلومینیوم، سرب، روی، فولاد و غیره وجود دارد که در وب سایت‌های مختلف مزایداتی به چشم می‌خورد. این قطعات در فرایند بازیافت و با استفاده از یک کوره قوس الکتریکی به ابزارهایی باکیفیت تبدیل می‌شوند. آلومینیوم‌ها معمولا در دماهای پایین‌تری از دیگر فلزات ذوب می‌شوند و به همین دلیل هم به انرژی کمتری نیاز دارند. با بازیافت این مواد نه تنها به محیط زیست کمک زیادی می‌شود؛ بلکه در فرایند تولید یک پس انداز اقتصادی مناسبی به وجود خواهد آمد.

از ضایعات در مصارف هنری و صنعتی هم استفاده می‌شود. به عنوان مثال از توده‌های فلزات در ساخت مجسمه‌های هنری استفاده می‌شود و یا از آنها به صورت گسترده در صنعت ساخت و ساز کمک گرفته می‌شود. ساخت پل‌ها و جاده‌ها و یا صنعت حمل و نقل و تولید خودرو، هواپیما و دیگر گزینه‌ها به بازیافت این مواد نیاز دارد. به همین دلیل هم فرایند ساخت و بازیافت با هزینه کمتری در مقایسه با تولید اولیه انجام می‌گیرد و به مصرف کننده هم کمک بیشتری خواهد شد. ابزارهای تولید شده در فرایند بازیافت این ضایعات باید به صورتی ساخته شوند که در ابتدا به حالت بی‌مصرف درآمده و سپس بازیافت و تولید شوند و به شکل نهایی و جدید تبدیل گردند تا به این صورت در اقتصاد و محیط زیست بتوانند کاربرد داشته باشند.

مزایده آهن آلات

مزایده ضایعات آهن

پس از آنکه ضایعات آهن در صنعت‌های مختلفی مانند ساختمان سازی، کارخانه‌ها و غیره به وجود آمد، کارخانه‌ها و شرکت‌های مختلف این ضایعات را در فرایند مزایده برای فروش قرار می‌دهند و طی یک اطلاعیه عمومی آن را به اطلاع افراد می‌رسانند. افرادی که  قصد شرکت در مزایده را دارند، با قبول شرایط و ارسال مدارک، در صورتی که مبلغی بالاتر از مبلغ کارشناسی شده اعلام کرده باشند و این رقم بالاترین میزان در میان رقبا باشد، می‌توانند این ضایعات را خریداری کنند.

اگر می‌خواهید بهترین قیمت را در روند مزایدات پیشنهاد دهید بهتر است به سایت‌های مزایده و مناقصه سری بزنید. برخی از این سایت‌ها اطلاعات دقیقی در ارتباط با تاریخچه کالاهای مبادله شده جمع آوری می‌کنند و بررسی نمودار آنها به شما کمک می‌کند تا قیمت مناسبی از ضایعات به دست بیاورید. مزایدات ضایعات آهن در حالت کلی نقش بسیار مهمی در ساخت وسایل و همچنین کمک به محیط زیست دارد و به همین دلیل هم با استفاده درست از آنها می‌توان به نسل‌های بعدی هم کمک زیادی کرد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های قطعات مس، برنج، استیل» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۱۴ بازديد
۰ ۰
رتبه شرکت

رتبه بندی یا گرید یک نوع معیار صلاحیت گذاری برای تضمین کیفیت و کمیت خدمات پیمانکاران است. این کار با هدف دفاع از حقوق بهره وران و توسط معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری انجام گرفته است. بنابراین رتبه بندی شرکت‌ها برای شرکت در مناقصات پروژه‌های عمرانی و اجرای این پروژه‌ها ضرورت دارد. به همین منظور، شرکت‌ها برای حضور در مناقصات دولتی یا خصوصی نیازمند گواهینامه‌ای با نام رتبه یا گرید شرکت هستند که از سازمان مدیریت و برنامه ریزی اخذ می‌شود.

انجام این رتبه بندی با توجه به میزان سطح علمی، توانایی، عملکرد و ارائه تسهیلات تعیین می‌شود. سازمان مدیریت و برنامه ریزی وظیفه دارد‌ تا با توجه به آیین نامه و دستورالعمل‌های موجود خود شرکت‌های متقاضی را رتبه بندی کند. علاوه بر این رتبه شرکت‌ها می‌تواند در طول زمان هم کمتر یا بیشتر شود؛ که این موضوع به عواملی مانند تعداد نیروی انسانی و میزان سابقه کار آنها، سوابق شرکت و مبلغ قراردادهای آن و توانایی مالی با توجه به اظهارنامه مالیاتی شرکت بستگی دارد. ما در ادامه به نکات مهمی در ارتباط با رتبه بندی شرکت‌ها و حضور آنها در مناقصات می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

انواع شرکت‌ها برای دریافت رتبه بندی

شرکت‌ها با توجه به نوع فعالیت خود برای دریافت رتبه بندی به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • شرکت‌های مشاور
  • شرکت‌های پیمانکار
  • شرکت‌های طراحی و ساخت (EPC )
  • شرکت‌های انفورماتیک
  • شرکت‌های انبوه ساز

فواید رتبه بندی پیمانکاران

  • از مهم‌ترین فواید گرید بندی شرکت‌ها آن است که این شرکت‌ها برای حضور در مناقصات دولتی نیازمند دارا بودن این صلاحیت و رتبه هستند.
  • سرمایه گذار با آگاهی کامل از رتبه شرکت‌ها و بررسی توان فنی و مالی آنها، راحت‌تر می‌تواند در انتخاب شرکت مناسب برای انجام پروژه خود تصمیم بگیرد.
  • انجام رتبه بندی شرکت‌ها در صنایع مختلف موجب می‌شود تا شرکت‌ها نمای کلی بهتری داشته و نقاط قوت و ضعف آنها در مقایسه با هم مشخص شود.
  • همه شرکت‌ها برای عقد قرارداد با شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی به رتبه بندی نیاز دارند و مراکز دولتی این اجازه را ندارند که با شرکت‌های بدون رتبه قرارداد منعقد کنند.
رتبه بندی شرکت ها

لزوم دارا بودن رتبه بندی برای شرکت در مناقصات

همانطور که اشاره کردیم پیمانکاران برای حضور در مناقصات سازمان‌های دولتی نیازمند دارا بودن رتبه بندی هستند. بنابراین برای اخذ این رتبه بندی باید به سامانه الکترونیکی ساجات مراجعه کرده و فرایند ثبت نام خود را انجام دهند. سپس نیاز است تا مدارک لازم برای اخذ رتبه در این سامانه بارگذاری شود. پس از گذراندن فیلترهای مختلف شرکت می‌تواند رتبه خود را کسب کند.

با رتبه بندی شرکت‌ها برگزاری مناقصه‌های بزرگ سر و سامان بیشتری پیدا می‌کند و به این صورت سطح اعتبار و صلاحیت شرکت‌ها با یک میزان برای مناقصه گزاران سنجیده خواهد شد. با این کار افراد سودجوی کمتری هم در مناقصه‌ها حضور پیدا می‌کنند و تنها شرکت‌های حرفه‌ای در میدان رقابت مناقصه باقی خواهند ماند. با برگزاری مناقصات دولتی، شرکت‌هایی که دارای رتبه بندی هستند موظف هستند تا در تاریخ تعیین شده پیشنهادات و مدارک خود را ارئه کنند. در صورت نیاز به ضمانت‌ نامه این شرکت‌ها موظف هستند مبلغ تعیین شده را نیز در قالب ریال یا ارز خارجی ارائه کنند. زیرا در صورت نداشتن ضمانت نامه در مناقصه شرکت داده نخواهند شد. پس از این مرحله تا زمان تعیین شده، سازمان دولتی فرصت دارد تا اقدام به بازگشایی پیشنهادات مناقصه گران کرده و برنده مناقصه را با کمترین مبلغ پیشنهادی اعلام کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های خدمات ساختمان» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۲۱ بازديد
۰ ۰
مناقصه خدمات

خدمات نظافتی درواقع خدماتی هستند که توسط شرکت‌ها و با هدف کمک کردن به دیگران در انجام امور خدماتی و نظافتی ارائه می‌شوند. بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی این خدمات را به شهروندان ارائه می‌دهند و عمدتا خدمات آنها در حوزه نظافت منزل ، نظافت راه پله ، نظافت شرکت‌ها ، پذیرایی از مراسم ، قالیشویی ، اسباب کشی و غیره است.

شرکت‌های خدمات نظافتی برای انجام این امور با اعزام نیروهای نظافتچی که دارند به محل مشتریان به خانواده‌ها و مدیران ساختمان کمک کرده و در ازای آن دستمزد دریافت می‌کنند. برخی از خدمات نظافتی مانند قالیشویی درخواستی بوده و پس از تماس مشتری آنها در محل حاضر شده و فرش‌ها را برده و به کارگاه منتقل می‌کنند و بعد از شستشو و خشک کردن فرش‌ها آنها را به مشتری تحویل می‌دهند. ما در ادامه به وظایف شرکت‌های خدمات نظافتی، مزایای استفاده از آنها و حضور آنها در مناقصات مختلف می‌پردازیم.

وظایف شرکت‌‌های خدماتی

  • ثبت سفارش مشتریان به همراه آدرس و زمان سرویس دهی به آنها
  • هماهنگی با نیروهای خدماتی شرکت برای ارائه سرویس در زمان تعیین شده
  • اعزام نیروی خدماتی به منزل و یا محل مشتریان در زمان تعیین شده
  • پیگیری نیروهای خدماتی به منزل در زمان تعیین شده
  • گرفتن گزارش از مشتریان برای دریافت نحوه عملکرد نیروها
  • بررسی انتقادات و پیشنهادات احتمالی مشتریان
  • بهبود کیفیت خدمات ارائه شده
  • ارائه فاکتور به مشتریان در هنگام رسیدن نیروهای شرکت به محل مشتریان

علاوه بر وظایفی که شرکت‌های خدمات نظافتی دارند؛ ویژگی‌هایی را نیز دارند که اولین و مهم‌ترین آنها، دارا بودن شماره ثبت است. همچنین نیروهای شرکت باید جوان، متعهد و مجرب باشند و در سلامت کامل جسمی و روحی باشند. این دسته از شرکت‌ها باید برای ارائه خدمات خود در زمان مشخص شده حاضر شوند و تاخیر نداشته باشند. از سوی دیگر تعرفه انجام خدمات شرکت‌ها باید منطقی و مناسب بوده و با میزان کار همخوانی داشته باشد.

شرکت‌های خدمات نظافتی باید نظرات، انتقادات و پیشنهادات مشتریان خود را پذیرا باشند و در اصلاح کار خود تلاش کنند. معمولا این شرکت‌ها مهر رسمی دارند و نیروهای حاضر در محل باید این مهر را به همراه داشته باشند. علاوه بر این حفظ بهداشت و نظم در انجام کارها توسط نیروهای خدماتی یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی است که این شرکت‌ها باید در نظر بگیرند.

مناقصه خدمات نظافتی

مزایای استفاده از خدمات نظافتی

  • شرکت‌های خدماتی همیشه در دردسترس بوده و این در حالی است که افراد نظافتچی ممکن است در زمان مورد نیاز در دسترس نباشند یا در محل دیگری مشغول به کار باشند.
  • شرکت در قبال مشتریان خود مسئولیت پذیر است در حالیکه افراد نظافتچی به تنهایی این مسئولیت را قبول نمی‌کنند.
  • تضمین کیفیت خدمات ارائه شده نظافتی توسط شرکت.
  • جبران کم کاری افراد نظافتچی ارسال شده توسط شرکت.

حضور خدمات نظافتی در مناقصات

بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی خدمات نظافتی مربوط به ادارات و سازمان‌های خود و یا زیر نظر خود را به این شرکت‌های پیمانکار می‌سپارند. برای واگذاری این خدمات نیاز است تا این شرکت‌ها در مناقصات سازمان‌های مناقصه گزار شرکت کرده و رقم خود را برای انجام خدمات مشخصی در یک پاکت مهر و موم شده ارائه دهند. در صورتی که رقم مناقصه گر از دیگر افراد شرکت کننده در مناقصه کمتر باشد، می‌تواند به عنوان برنده مناقصه اعلام شود و طی یک قرارداد خدمات نظافتی مکان مورد نظر را در طی دورانی مشخص که در قرارداد ذکر شده آغاز کند.

در این مناقصات، نوع کار، مدت زمان انجام آن و مدارکی که نیاز است تا مناقصه گران تحویل سازمان بدهند؛ قید می‌شود. در ضمن مناقصه گران باید مدارک و اسناد خود را تا تاریخ اعلام شده تحویل بدهند و سازمان نیز ملزم است تاریخ اعلام برنده مناقصه را اعلام کند.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مناقصات جدید هستید «مناقصه های ایاب و ذهاب» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.

۱۹ بازديد
۰ ۰
خرید ضایعات

خرید ضایعات این روزها تبدیل به یک شغل پردرآمد شده است که افراد زیادی با استفاده از آن امرار معاش می‌کنند. ضایعات اما به موادی اطلاق می‌شود که برای انسان‌ها دیگر قابل استفاده نبوده و انواع مختلفی از لوازم الکترونیکی، کارتن، کتاب و غیره را شامل می‌شوند. بازاری که در این زمینه وجود دارد نیاز به سرمایه کمی داشته و شما از این راه می‌توانید به درآمد بسیار زیادی دست پیدا کنید.

در کشورهای پیشرفته دنیا میزان تولید ضایعات بسیار بیشتر است. این ضایعات بعد از جمع آوری به انبارهای مختلف در اطراف شهرها رفته و برای بازیافت به کارخانه‌های مختلفی منتقل می‌شوند. علاوه بر این جمع آوری ضایعات و استفاده مجدد از آنها به محیط زیست هم کمک قابل توجهی می‌کند. خرید ضایعات با توجه به نوع آنها صورت می‌گیرد؛ بنابراین ما در ادامه به بررسی انواع ضایعات، معاملات آنها و مزایای خرید و فروش در این حوزه می‌پردازیم. پس ما را تا انتها همراهی کنید.

انواع ضایعات

ضایعات در حالت کلی به ۴ دسته بندی تقسیم می‌شوند که عبارت است از:

۱- ضایعات فلزی و غیرفلزی

۲- ضایعات الکترونیکی والکتریکی و غیرالکترونیکی

۳- ضایعات صنعتی 

۴- ضایعات خانگی

خرید ضایعات فلزی و غیر فلزی و انواع آن

در دسته بندی اول می‌توان ضایعات را به انواع فلزی و غیر فلزی تقسیم کرد. ضایعات فلزی به هر شی فلزی گفته می‌شود که کاربرد قبلی خود را از دست داده است و عمر مفیدی بیشتر از این میزان ندارد. این دسته از ضایعات شامل انواع  آهن، استیل،  چدن، آلومینیوم، مس، برنج، مفرغ، سرب، آلومینیوم و روی و سایر فلزات می‌شوند.

خرید ضایعات غیر فلزی هم شامل هر شی غیر فلزی می‌شود که کاربرد ندارد. در این دسته مواردی مانند  پلاستیک، کاغذ و کارتن، نخاله‌های غیرفلزی ساختمان از قبیل سنگ و گچ و سرامیک، شیشه ، لاستیک، مواد شیمیایی، روغن، ضایعات کشاورزی و حتی نان خشک و غیره وجود دارند.

مزایده ضایعات فلزی

خرید ضایعات الکترونیکی و الکتریکی و غیر الکترونیکی

در دسته بندی دیگر می‌توانیم ضایعات را به دو دسته الکترونیکی و الکتریکی و غیر الکترونیکی تقسیم کنیم. ضایعات الکترونیک و الکتریکی شامل لوازمی می‌شوند که کارکرد خود را از دست داده و دست دوم شده‌اند. انواع موبایل، قطعات کامپیوتر، تلویزیون، رادیو، سیم و کابل و باتری و سایر وسایل برقی خونگی از قبیل ماشین لباسشویی، یخچال ، کولر وغیره در این دسته قرار می‌گیرند. ضایعات غیرالکترونیکی هم آن دسته از ضایعاتی هستند که جز دسته اول قرار نمی‌گیرند.

خرید ضایعات صنعتی و انواع آن

ضایعات صنعتی آن دسته از ضایعاتی هستند که در واحدهای صنعتی و تولیدی به وجود می‌آیند. این دسته از ضایعات شامل انواع مواد شیمیایی، فلزات، مواد پلاستیکی ، تولیدات مرجوعی غیر مفید  و غیره می‌شود. برخی از این ضایعات صنعتی به عنوان مواد ساختمانی بازیافت می‌شوند.

خرید ضایعات خانگی

همانطور که ضایعات صنعتی در مناطق صنعتی تولید می‌شوند؛ ضایعات خانگی هم در مناطق مسکونی ایجاد می‌شوند. بسیاری از ضایعات  فلزی، غیرفلزی، الکترونیکی و غیرالکترونیکی در این گروه قرار می‌گیرند.

معامله و خرید ضایعات

طی انجام معاملاتی مانند مزایده و دیگر خرید و فروش‌ها اقلام ضایعاتی مانند آهن آلات، کارتن، پلاستیک و غیره با استفاده از ماشین‌هایی مانند وانت و کامیون و غیره به انبارهایی منتقل می‌شود و در حجم‌های ۱۵ تا ۲۰ تن به کارخانجات فروخته می‌شود. بخش اصلی درآمد در این قسمت به وجود می‌آید. درواقع افراد با فروش آنها به کارخانجات سود بسیاری به دست می‌آورند زیرا کارخانجات آهن آلات و دیگر ضایعات را به قیمت خوبی خریداری می‌کنند. با این کار آنها از این ضایعات در صنایع خود استفاده می‌کنند.

طی مزایداتی که برای خرید ضایعات صورت می‌گیرد؛ شرکت‌های دولتی و خصوصی اقلام ضایعاتی خود را اعلام کرده و شرکت کنندگان در مزایده اقدام به ارائه پیشنهادات خود بر اساس شرایط مزایده می‌کنند. در نهایت آن شرکت کننده‌ای می‌تواند ضایعات را خریداری کند که قیمتی بالاتر از مبلغ کارشناسی و بیش از دیگران اعلام کرده باشد.

مزایای خرید و فروش ضایعات

  • حفاظت از محیط زیست
  • درآمد مناسب
  • امکان خود اشتغالی
  • هزینه راه اندازی کم
  • تقاضای ثابت

پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های انواع کاغذ و صنایع سلولزی» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.