دوشنبه ۰۳ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آذر ماه 1400

مركز اطلاع رساني جامع مناقصه و مزايده و استعلام كشور

۲۰ بازديد

 

در اين مقاله، قصد داريم روشي امتحان شده، كم ريسك و آسان را براي به جريان انداختن نقدينگي با هر ميزاني معرفي كنيم. اكثريت مردم بدليل نداشتن آشنايي با سرمايه گذاري هاي نيازمند دانش و تخصص، تمايل دارند سرمايه اندك خود را در اختيار سيستم بانكي و يا صندوق هاي تضمين شده قرار دهند غافل از اينكه بخش اصلي سود سرمايه هاي آنها، نصيب همان سيستم مي شود.به همين دليل روشي كه قصد معرفي آن را براي شما داريم، سرمايه گذاري و شركت در مزايدات است.

مزايده، در معرض فروش قرار دادن كالا و يا اموال مشخصي است كه نهايتاً به بالاترين قيمت پيشنهادي به فروش مي رسد.

%20 تا 30% سود مالي، با شركت در مزايدات خودرو و املاك

چرا بايد در مزايدات شركت كنيم؟

  • وجود تيم قيمت گذاري
    تمامي مراحل يك مزايده از جمله قيمت پايه توسط متخصصين مالي و حقوقي برآورد مي شود و فروشنده نمي‌تواند كالا و يا اموالي را بالاتر از ارزش واقعي قيمت گذاري كند.

  • سوددهي بالا
    مزايده فرآيند قانوني است كه از طريق دادگستري انجام مي شود (شكايات حقوقي و كيفري و خانواده) و يا سازماني كه امكان نگهداري كالاها و اموال مازاد خود را ندارد. درنتيجه حداقل قيمت پايه براي انجام مزايدات بسيار پايين تر از قيمت روز بازار خواهد بود.

  • شفاف بودن معاملات
    در مزايدات تمامي مراحل بصورت رسمي و قانوني انجام مي شود و امكان تقلب و يا ضايع كردن حق خريداران تقريباً وجود ندارد.

  • اصالت كالا و اموال مزايده اي
    كالا يا اموالي كه در مزايدات به فروش گذاشته مي شود، داراي اصالت هستند. در واقع امكان فروش ملك و يا خودرو با سند جعلي در سيستم مزايدات وجود ندارد.

  • روال ساده شركت در مزايدات
    كليه افراد به شرط داشتن اهليت قانوني از نظر سنّ و سلامت روان و تابعيت ايران و البته ممنوع المعامله نبودن ـ به راحتي مي توانند در مزايده ها شركت كنند.

فرايند شركت در مزايدات

همانطور كه ذكر شد، شركت در مزايدات بسيار آسان است. بصورت معمول فرآيند شركت در يك مزايده شامل مراحل زير است:

  • اطلاع از برگزاري مزايده: دريافت اطلاعات مزايدات تخصصي از طريق سرويس سايت، ايميل يا اپليكيشن مناقصات و مزايدات هزاره

  • دريافت اسناد: امكان دريافت رايگان اسناد مزايدات مندرج در سايت ها از طريق مركز اطلاع رساني مناقصات و مزايدات و يا امكان تهيه و تحويل اسناد حضوري سراسر كشور از طريق خدمات شركت ارتباط گستران هزاره

  • بازديد حضوري: امكان بازديد و ارزيابي كالا و يا اموال معرفي شده

  • تكميل و ارسال اسناد: افراد پس از تكميل مشخصات خود و قيمت پيشنهادي مندرج در اسناد، مي بايست آن را به همراه مبلغ تضمين شركت در مزايده در زمان مشخص بصورت پاكت شده به فروشنده تحويل دهيد.

  • حضور در جلسه برگزاري مزايده: در اين جلسه پاكت هاي ارائه شده باز خواهند شد و گروهي شامل متخصصين مالي و حقوقي پيشنهادات قيمت را بررسي و بالاترين پيشنهاد را به عنوان برنده مزايده معرفي مي‌كنند. البته شركت در اين جلسه اجباري نيست و در صورت برنده شدن، خودشان سريعاً با شما تماس مي‌گيرند.

نقدينگي لازم جهت شركت در مزايدات

با توجه به فراواني كالاها و اموال به مزايده گذاشته شده، شما مي توانيد با هر بودجه‌اي شركت در مزايده ها را شروع كنيد. پيشنهاد ما اين است كه ابتدا با مزايداتي در حد صد و يا دويست ميليون تومان شروع كنيد و به مرور، مبلغ نقدينگي را بالا ببريد. فقط در نظر داشته باشيد كه درصدي از قيمت پيشنهادي شما مي بايست به عنوان "تضمين شركت در مزايده" بصورت امانت به فروشنده پرداخت شود. مبلغ تضمين اكثراً معادل پنج درصد قيمت پيشنهادي شماست كه در صورت برنده شدن در مزايده، در تسويه حساب محاسبه مي شود و اگر هم در يك مزايده موفق نشديد، مبلغ تضمين ظرف چند روز به حساب شما باز مي گردد.

پرسودترين مزايدات كدام است؟

بر اساس تجربيات بيست ساله در بازار مزايدات، خريداران عموماً دو دسته هستند:
دسته اول افرادي هستند كه روي كالاهاي خاصي تمركز دارند، نظير انواع ضايعات فلزي و غيرفلزي، مواد يا تجهيزات صنعتي، ...
دسته دوم هم افرادي هستند كه تخصص و روابط و شناخت كافي از بازار كالاهاي خاص را ندارند و صرفاً مي خواهند از طريق مزايدات، به سرمايه و نقدينگي خود بيافزايند. پيشنهاد قطعي ما براي دسته دوم، شركت در مزايدات خودرو (سواري، موتورسيكلت، ....) و مزايدات املاك (آپارتمان، ساختمان، زمين كشاورزي، ...) است.
در صورتي كه سرمايه خود را روي مزايدات خودرو و املاك متمركز كنيد، به راحتي مي توانيد انتظار سود مالي بيست تا سي درصد را داشته باشيد!

در جدول زير، برآوردي از مزايدات انجام شده در فصل زمستان سال 1399 بر اساس قيمت پايه (اعلام شده توسط فروشنده) و قيمت واقعي بازار ارائه شده است:

ـ منابع مربوط به قيمت هاي پايه، آگهي هاي سرويس اطلاع رساني هزاره و منابع مربوط به ارزش واقعي، بر اساس شناسايي اموال مشابه در زمان برگذاري مزايده و در سطح بازار است.
ـ برآورد قيمت املاك مربوط به ساير شهرهاي استان تهران (بغير از تهران) است.

 

پيشنهاد مي كنيم دراولين فرصت اقدام به دريافت اشتراك سرويس مزايدات خودرو و املاك از يك مركز اطلاع رساني مزايدات معتبر، خوشنام و فعال نماييد. مطمئن باشيد سرمايه گذاري در مزايدات يكي از بهترين راه هاست براي اينكه نقدينگي خود را ـ هر چند اندك ـ از ركود خارج كنيد و به منفعت مالي برسيد.