یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۰۱ ۱۰:۰۷
مزایده دانشگاه معاملات دانشگاهها و موسسات آموزش عالی همواره تابع قوانین کلی کشور است و معاملاتی از قبیل خرید، فروش، اجاره، اجرت کار و غیره مشمول آیین نامههای داخلی دانشگاهها نیز میشود. این معاملات در فرایندهای مختلف مناقصه و مزایده انجام شده و طی یک فرایندی به اطلاع عمومی رسیده و با اعلام برنده مزایده کالای مذکور به فرد خریدار واگذار میگردد. در فرایند مزایده که یک فرایند رقابتی در میان سازمانها است؛ فروش کالا یا خدمات در آن، موضوع معامله قرار گرفته و مزایده گری که بیشترین قیمت را پیشنهاد کرده باشد، برنده مزایده خوهد بود. ما در ادامه این مقاله از مجله هزاره به بررسی بیشتر موضوع مزایده دانشگاه میپردازیم. پس با ما همراه شوید. دسته بندی مزایدات دانشگاهها مزایدات دانشگاه به لحاظ مبلغی که دارند به سه دسته جزئی، متوسط و عمده و به شرح زیر طبقه بندی میشوند: معامالت جزئی: این دسته از معاملات، معامالتی است که مبلغ آن از ۲۰۰۰۰۰۰۰۰ریال بیشتر نشود. معامالت متوسط: معاملات متوسط، معامالتی است که مبلغ آن از معامالت جزئی بیشتر است اما از ده برابر آن نباید بیشتر شود. معامالت عمده، معامالتی است که مبلغ آن از ده برابر معامالت جزئی بیشتر است. روش برگزاری مزایده دانشگاه معامالت جزئی به بیشترین بهای ممکن به تشخیص کارشناس منتخب کمیسیون معامالات. معامالت متوسط به بالاترین بهای ممکن به تشخیص و مسئولیت کارشناس منتخب کمیسیون معاملات و مسئول مافوق و تأیید رئیس موسسه یا مقام مجاز. معامالت عمده با انتشار آگهی مزایده عمومی. آگهی معاملاتی مانند مزایده حداقل یک نوبت در یکی از روزنامههای کثیراالانتشار کشور و در صورت لزوم دو نوبت در یکی از روزنامههای کثیرالانتشار محلی منتشر خواهد شد. البته رئیس دانشگاه یا موسسه آموزش عالی یا هر مقام مجاز در صورتی که نیاز بداند، میتواند در کنار آگهی مزایده در روزنامههای کثیرالانتشار از دیگر امکانات مانند نشر یا پخش آگهی در مکانهای مناسب، رسانههای ارتباط جمعی، سایت موسسه، سایت مناقصات کشور و دیگر سایتها مانند وب سایت هزاره، یا ارسال آگهی و دیگر شبکههای اجتماعی نیز استفاده کرده و از اشخاص و فروشندگان و خریداران کالا یا خدمات برای شرکت در مزایده دانشگاه دعوت کند. برگزاری مزایده دانشگاه ها گاهی اوقات و به تشخیص مقام بالاتر در جریان مزایده دانشگاه نیاز است تا آگهی مزایده در سطح بین المللی نیز منتشر شود که در این صورت میتوان برای درج آن در یکی از نشریات بین المللی خارجی یا داخلی نیز اقدام کرد. معمولا یک نسخه از این آگهیها از طریق وزارت امور خارجه به سفارتخانههای کشورهای مورد نظر در تهران یا سفارتخانههای کشور در خارج از کشور ارسال میشود. نکات مهم در آگهی مزایدات دانشگاهها نوع و مقدار خدمات یا کالا با ذکر مشخصات کامل در آگهی مزایده دانشگاه باید قید شود. بر بهای پیشنهادی که باید به مبلغ مشخص یا براساس درصد کسر یا اضافه نسبت به واحد بهای اعلام شده تعیین و در پاکت مهر شده تسلیم شو؛ تاکید شود. مدت قبول پیشنهاد کتبی که حداقل ده روز پس از انتشار آخرین آگهی در روزنامه کثیر الانتشار است؛ قید شود. محل و نحوه تسلیم پیشنهاد مشخص شود. میزان و نوع سپرده شرکت در مزایده ( شامل واریز وجه نقد به حساب سپرده موسسه یا ارائه ضمانت نامه بانکی یا چک تضمین شده بانکی در وجه موسسه ) مشخص گردد. حداکثر مدت مورد نیاز برای بررسی پیشنهادها تعیین گردد. روز، ساعت و محل خواندن پیشنهادهای رسیده و مجاز بودن حضور پیشنهاد دهندگان یا نمایندگان رسمی آنها در کمیسیون معاملات تعیین شود. محل فروش نقشهها و مشخصات خدمات وکالا و شرایط در صورت نیاز مشخص شود. تاکید بر این نکته که صرفا شرکت در مزایده و ارائه پیشنهاد، برای شرکت کننده ایجاد حق و برای موسسه ایجاد تکلیف یا سلب اختیار نمیکند و موسسه مجاز است در چارچوب ضوابط مقرر در این دستورالعمل هر کدام از پیشنهادها را قبول یا رد کند. پیشنهاد مطالعه: اگر به دنبال مزایدات جدید هستید «مزایده های ستاد ایران» را در پایگاه اطلاع رسانی هزاره دنبال کنید.